Jonas Gardellin kirja: Jeesuksesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jonas Gardellin kirja: Jeesuksesta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 30. Joulu 2010 17:47

Jossakin ketjussa tätä on jo käsitelty, mutta en muistanut missä, siksi avasin uuden ketjun aiheesta.

Jonas Gardell on ruotsalainen kirjailija, joka tutki useiden vuosien ajan historiallista Jeesusta. Hän teki kirjan jonka nimi on Jeesuksesta (Om Jesus). Kirjassaan Gardell tuo esille oman tulkintansa Jeesuksesta. Jonas Gardellin tulkinta Jeesuksesta ja Raamatusta on epäraamatullinen.

Jonas Gardellin kuvaus Jeesuksesta, Jumalasta ja Raamatusta, eli Jumalan sanasta on epäraamatullinen ja antikristillinen. Gardell on muodostanut Jumalasta ja Jumalan sanasta omanlaisensa kuvan, hänen oman arvo- ja aatemaailman kautta. On hyvin tyypillistä, että ihminen joka kapinoi Jumalaa vastaan haluaa muodostaa itse oman kuvan Jumalasta ja hän tekee sen aina siten, että hän tekee Jumalasta sellaisen kuin hän itse haluaa ja toivoo Jumalan olevan.

Elämme lopun aikoja, joka tarkoittaa sitä että valhe ja vääristely lisääntyy Herraa Jeesusta ja Jumalan sanaa kohtaan. Totuus Herrasta Jeesuksesta ja Jumalan sanan totuudesta ei muutu, vaikka valhe koittaa kaikin voimin hyökätä totuutta vastaan. Jumalan sanan totuus Herrasta Jeesuksesta, Raamatusta ja Jumalan sanan opetuksesta pysyy voimassa Jumalan armosta.

Kirjoitin kaksi päivää useita tunteja Jonas Gardnellista ja hänen kirjastaan nettikirjoituksen, jonka voit lukea täältä:

http://www.kotipetripaavola.com/valhe ... istus.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jonas Gardellin kirja: Jeesuksesta

ViestiKirjoittaja toni t » 30. Joulu 2010 19:43

Huippu kirjoitus aiheesta tuolla Petrin sivuilla! Liitän aikaisemman viestini tähän ketjuu koska viestini käsitteli iltalehden juttua jossa lehti lainasi Gardellinnin kirjoituksia.

Nyt löytyi toinen kirjoitus iltalehdestä jossa vääristellään/valehdellaan Raamatun sanomaa. Jouluna valhe on huipussaan Raamatun totuutta kohtaan ja iltalehdessä on mm seuraavaa.

Ruotsalainen kirjailija Jonas Gardell tutki vuosien ajan historiallista Jeesusta ja nyt häneltä on ilmestynyt kirja, jossa Gardell paljastaa Jeesuksen todellisen luonteen.

Gardellin mukaan ainoa mitä voimme todella tietää oikeasta historiallisesta Jeesuksesta, jonka oikea nimi ei muuten edes ollut Jeesus vaan Joosua, on se, että hän oli rutiköyhä, lukutaidoton ja koditon, lyhyt ja hampaaton mies, joka opetti ihmisiä pari kuukautta ja joka lopulta teloitettiin rikollisena. Ei mitään sen enempää.



Gardellin ei perusta tietojaan ainakaan Raamattuun eli Jumalan omaan ilmoitukseen vaan johonkin muuhun sillä Raamattu sanoo.

Matt.1:25 eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.

Joh.7:15 Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?"

Jeesus osasi kirjoituksia vaikka ei ollut kirjanoppinut: Eli Jeesus lainasi/siteerasi useaan otteeseen vanhaa testamenttia.

Joh.1:Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana.
2. Tämä oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki ovat sen kautta tehdyt, ja ilman sitä ei ole mitään tehty, joka tehty on.

Room.10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Jeesus on Jumala jota kutsutaan Sanaksi koska koko Raamattu on Kristuksen sanaa ihmisille. Ihminen voi tulla uskoon vain Kristuksen sanan kuulemisesta.

Gardellin siis sanoi että Jeesus joka on Jumala ja jonka kautta kaikki on tehty ja jonka sanaa Raamattu on olisi lukutaidoton.. :roll:

Jeesus piittasi vain juutalaisista. Pakanoita hän vertasi jopa koiriin. Niinpä Jeesuksen pelastus ei edes kuuluisi kenellekään muille kuin juutalaisille. "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten", Jeesus sanoi Matteuksen mukaan.



Gardellin vääristää tuossa sanaa kirjaimellisesti sillä Jeesus sanoi muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö. Eli Jeesus ei sanonut muita kuin Israelin kadonneita lampaita varten. Gardellin toimii juuri samanlailla kuin saatana erämaassa kun kiusasi Jeesusta. Gardellin muutti saatanan tavoi alkuperäistä sanaa ja lisäsi sinne oman sanan. Eli hän muutti muitten sanan muita kuin sanaksi ja lisäsi "varten" sanan!

Matt.15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."

Jeesus/Jumala tuli lihaan Israelin kansan keskelle eli Jumalan valitun kansan keskelle. Jeesus teki julistus tyonsä Israelin kansan keskellä ja Hän tiesi että Hänen evankeliuminsa leviäisi kaikkialle maailmaan ja pelastus on jokaiselle ihmiselle joka uskoo evankeliumin!!

Apt.28:28 Olkoon siis teille tiettävä, että tämä Jumalan pelastussanoma on lähetetty pakanoille; ja he kuulevat sen."

1.Tim.2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

Joh.6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

Joh.17:20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

Joh.3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Joh.10:15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
10:16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

Room.2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

Nämä kohdat todistavat Gardellinin puheet lööperiksi ja vääristelyksi.

Jeesus ei suinkaan vihannut syntisiä, päinvastoin. Hän ei vaatinut ketään katumaan syntejään eikä jättämään syntistä elämäänsä. Ainoa vaatimus taivaaseen pääsylle oli Jeesuksen mukaan usko Jumalan rakkauteen.



Gardellin jatkaa valehteluaan sillä Jeesus saarnasi parannuksen tekoa ja ihminen ei voi pelastua ilman parannuksen tekoa uskossa Herraan Jeesukseen! Usko Jeesukseen antaa voiman parannuksen tekoon. Jeesus sanoo seuraavaa.

Matt.11:20 Sitten hän rupesi nuhtelemaan niitä kaupunkeja, joissa useimmat hänen voimalliset tekonsa olivat tapahtuneet, siitä, etteivät ne olleet tehneet parannusta

Luuk.13:2 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?
13:3 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
13:4 Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
13:5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."

Luuk.15:7 Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

Luuk.24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
24:48 Te olette tämän todistajat.

Mark.1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."

Evakeliumin sanoma on uskoa Herraan Jeesukseen ja parannuksen tekeminen!

Jeesus ei ole pankkiirien, poliitikkojen, professoreiden eikä edes pappien profeetta. Hän on syrjittyjen, syntisten, halveksittujen, yksinäisten, sairaiden, kodittomien, rikollisten, homojen, huorien, narkomaanien ja unohdettujen profeetta.


Jeesus on jokaisen ihmisen profeetta ja Jumala mutta ilman parannuksen tekoa ja uskoa Herraan Jeesukseen ei kukaan syntinen eli kukaan ihminen pelastu! Jos homoseksuaali ei tee parannusta homouden synnistä ei hän voi pelastua ja periä Jumalan valtakuntaa.

Media vääristelee ja valehtelee todella kovasti nyt totuutta eli Jumalan sanaa vastaan.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201012 ... 6_ul.shtml
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jonas Gardellin kirja: Jeesuksesta

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Joulu 2010 14:49

PetriFB kirjoitti:Jossakin ketjussa tätä on jo käsitelty, mutta en muistanut missä, siksi avasin uuden ketjun aiheesta.

Jonas Gardell on ruotsalainen kirjailija, joka tutki useiden vuosien ajan historiallista Jeesusta. Hän teki kirjan jonka nimi on Jeesuksesta (Om Jesus). Kirjassaan Gardell tuo esille oman tulkintansa Jeesuksesta. Jonas Gardellin tulkinta Jeesuksesta ja Raamatusta on epäraamatullinen.

Jonas Gardellin kuvaus Jeesuksesta, Jumalasta ja Raamatusta, eli Jumalan sanasta on epäraamatullinen ja antikristillinen. Gardell on muodostanut Jumalasta ja Jumalan sanasta omanlaisensa kuvan, hänen oman arvo- ja aatemaailman kautta. On hyvin tyypillistä, että ihminen joka kapinoi Jumalaa vastaan haluaa muodostaa itse oman kuvan Jumalasta ja hän tekee sen aina siten, että hän tekee Jumalasta sellaisen kuin hän itse haluaa ja toivoo Jumalan olevan.

Elämme lopun aikoja, joka tarkoittaa sitä että valhe ja vääristely lisääntyy Herraa Jeesusta ja Jumalan sanaa kohtaan. Totuus Herrasta Jeesuksesta ja Jumalan sanan totuudesta ei muutu, vaikka valhe koittaa kaikin voimin hyökätä totuutta vastaan. Jumalan sanan totuus Herrasta Jeesuksesta, Raamatusta ja Jumalan sanan opetuksesta pysyy voimassa Jumalan armosta.

Kirjoitin kaksi päivää useita tunteja Jonas Gardnellista ja hänen kirjastaan nettikirjoituksen, jonka voit lukea täältä:

http://www.kotipetripaavola.com/valhe ... istus.html




Luin, hyvä kirjoitus. Kiitos!
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jonas Gardellin kirja: Jeesuksesta

ViestiKirjoittaja arto » 28. Helmi 2012 15:05

Tulin juuri lukeneeksi Gardellin molemmat kirjat: "Jeesuksesta" ja "Jumalasta", kumpiakin pidin mielenkiintoisina ja ajatuksia herättävinä. Gardell, joka ei ole teologi eikä tiedemies, käsittelee Jeesusta hvyin paljon historian lasien läpi ja toistaa useamman kerran ettei lukijan kannata uskoa siihen mitä hän itse kirjoittaa, sanoo tai ajattelee eikä väitä sitä totuudeksi ja kehottaa jokaista itse lukemaan Raamattua.

Tämän viestiketjun teksteistä, samaten kuin Gardellin kirjasta mieleeni tuli juutalaisten ajatus "tooran lukeminen käännettynä on sama kuin suutelisi morsianta hunnun läpi. Sisältö ja ajatus on joskus todellakin vaikeaa kääntää toiselle kielelle, kielten rakenteet kun ovat erilaisia, tästä esimerkkinä Gardellin valheellisesti muuttamaksi väietetty Jeesuksen lause: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten", kyseinen jae kuuluu kirkkoraamatussa ruotsiksi näin: "Han svarade och sade: "Jag är icke utsänd till andra än till de förlorade fåren av Israels hus." Jakeen voi kääntää ja ymmärtää juuri niinkuin se on Gardellin kirjasta suomeksi käännetty ja mikä poikkeaa näennäisesti siitä mitä lukee suomalaisessa kirkkoraamatussa. Alkuperäinen teksti on ollut kreikaksi, se on käännetty ruotsiksi, ja vielä kerran kirjan kääntäjä on kääntänyt sen ruotsista suomeksi.
Toisena "käännösteknisenä" asiana silmään pisti Gardellin tapa kutsua Jeesusta myös Joosuaksi, siinä en itse näe mitään ihmeellistä enkä pahaa koska:
Jeesus = Yĕhōšuă‘,Yēšûă
Joosua = Yĕhōšuă‘,Yēšûă
Jeesus ja Joosua ovat saman nimen suomalaiset muodot. Sekä slaavit että kreikkalaiset lisäävät usein VT:n Joosuan nimen perään määreen ”Nuunin poika” jolla hän erottuu Kristuksesta. Raamatusta löytyy muitakin Jeesuksia/Joosuoita, esim. Paavalin työtoveri Jeesus (jota kutsutaan nimellä Justus), Jeesus Barabbas (jostain syystä meidän raamatussamme Barabbaan etunimi on jätetty pois), noita Elymas (josta nimiliite Bar-Jesus myös on raamatustamme jätetty pois). Nimen ääntämisasulla tuskin lienee väliä, miltä kenenkin suussa maistuu venäläisten "iisus", espanjalaisten "hesus" ja englantilaisten "dsiisus"?
arto
 

Re: Jonas Gardellin kirja: Jeesuksesta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 01. Maalis 2012 09:25

arto kirjoitti:Tulin juuri lukeneeksi Gardellin molemmat kirjat: "Jeesuksesta" ja "Jumalasta", kumpiakin pidin mielenkiintoisina ja ajatuksia herättävinä. Gardell, joka ei ole teologi eikä tiedemies, käsittelee Jeesusta hvyin paljon historian lasien läpi ja toistaa useamman kerran ettei lukijan kannata uskoa siihen mitä hän itse kirjoittaa, sanoo tai ajattelee eikä väitä sitä totuudeksi ja kehottaa jokaista itse lukemaan Raamattua.

Tämän viestiketjun teksteistä, samaten kuin Gardellin kirjasta mieleeni tuli juutalaisten ajatus "tooran lukeminen käännettynä on sama kuin suutelisi morsianta hunnun läpi. Sisältö ja ajatus on joskus todellakin vaikeaa kääntää toiselle kielelle, kielten rakenteet kun ovat erilaisia, tästä esimerkkinä Gardellin valheellisesti muuttamaksi väietetty Jeesuksen lause: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten", kyseinen jae kuuluu kirkkoraamatussa ruotsiksi näin: "Han svarade och sade: "Jag är icke utsänd till andra än till de förlorade fåren av Israels hus." Jakeen voi kääntää ja ymmärtää juuri niinkuin se on Gardellin kirjasta suomeksi käännetty ja mikä poikkeaa näennäisesti siitä mitä lukee suomalaisessa kirkkoraamatussa. Alkuperäinen teksti on ollut kreikaksi, se on käännetty ruotsiksi, ja vielä kerran kirjan kääntäjä on kääntänyt sen ruotsista suomeksi.
Toisena "käännösteknisenä" asiana silmään pisti Gardellin tapa kutsua Jeesusta myös Joosuaksi, siinä en itse näe mitään ihmeellistä enkä pahaa koska:
Jeesus = Yĕhōšuă‘,Yēšûă
Joosua = Yĕhōšuă‘,Yēšûă
Jeesus ja Joosua ovat saman nimen suomalaiset muodot. Sekä slaavit että kreikkalaiset lisäävät usein VT:n Joosuan nimen perään määreen ”Nuunin poika” jolla hän erottuu Kristuksesta. Raamatusta löytyy muitakin Jeesuksia/Joosuoita, esim. Paavalin työtoveri Jeesus (jota kutsutaan nimellä Justus), Jeesus Barabbas (jostain syystä meidän raamatussamme Barabbaan etunimi on jätetty pois), noita Elymas (josta nimiliite Bar-Jesus myös on raamatustamme jätetty pois). Nimen ääntämisasulla tuskin lienee väliä, miltä kenenkin suussa maistuu venäläisten "iisus", espanjalaisten "hesus" ja englantilaisten "dsiisus"?


Jonas Gardell toimii iaka paljon samalla tavalla kuin Dan Brown Da vinci koodissa.

Dan Brownin oma ajatus Da Vinci koodista: Da Vinci Koodi on romaani ja sentähden se on kuvittelun tulos. Kirjan henkilöt ja heidän toimintansa eivät ole todellisia, taideteokset, rakennukset, dokumentit, ja salaiset rituaalit jotka ovat kuvatut tässä kirjassa ovat kaikki olemassa (esimerkiksi, Leonardo Da Vincin maalaukset, gnostiset evankeliumit, Hieros Gamos, ym.). Kuvitellut henkilöt tulkitsevat ja keskustelevat näiden todellisten asioiden kautta. Minun uskomukseni on, että nämä kuvitellut teoriat, joista nämä henkilöt keskustelevat saisivat jotakin arvoa, jokaisen lukijan tulee tutkia näiden henkilöiden näkemyksiä, joista tulee jokaisen lukijan omia tulkintoja. Minun toiveeni oli kirjoittaessani tätä romaania, että tämä romaani palvelisi katalyyttinä ja ponnahduslautana ihmisille, että he keskustelisivat tärkeistä uskon asioista, uskonnosta ja historiasta.


Dan kirjoitti romaanin, joka on kuvittelun tulos, mutta joka sisältää selkeän Raamatun totuuden vastaisen sanoman markkinoiden gnostilaisia valheita ihmismieliin. Hän tarkoituksellisesti kirjoittaa siten, että lukija manipuloitaisiin gnostilaisuuden valheiden kautta kyseenalaistamaan Raamatun totuus.

Gardell käyttää hyvin samanlaista taktiikkaa. Hän kirjoitti kirjan Om Jesus omista lähtökohdistaan käsin, josta huokuu selkeästi kapina Raamatun totuutta vastaan. Hän kyseenalaistaa selkeitä Raamatun totuuksia ja tarjoaa omia valheellisai vaihtoehtoja pohdittavaksi lukijoille.

Gardell on homoseksuaali, joka elää homosuhteessa Mark Levengoodin kanssa. Tästä syystä hän tuo myös esille sen kirjassaan että Jeesus ei puhu mitään homoseksuaalisuudesta. Tämän tarkoitus on ohjata ihmisiä ajatttelemaan, että Jeesus olisi hyväksynyt homouden.

Totta kai Jeesus tuomitsi homouden synniksi, vaikka ei sanonut evankeliumeissa sanoja homous on syntiä. Jeesuksen homouden tuomitseminen perustui ennen kaikkea lainja käskyjen täyttämiseen ja niiden pitämiseen Jumalan käskyinä ja määräyksinä, johon kuului käsky ettei saa harjoittaa homoseksuaalia.

Paljon muutakin Gardell vääristeli kirjassaan ja sillä tavalla koittaa manipuloida lukijoitaan.

Jonas Gardellin mukaan Jeesus piittasi vain juutalaisista. Gardellin mukaan Jeesuksen pelastus ei edes kuuluisi pakanoille, vaan yksin juutalaisille. Gardellin mukaan Jeesus vertasi pakanoita koiriin.

Johanneksen evankeliumin kymmenessä luvussa Messias Jeesus sanoo, että Hänellä on myös lampaita muusta lammastarhasta. Tällä Jeesus tarkoitti, että Hän tuo pelastuksen sekä Israelille ja pakanoille. Raamattu profetoi Messiaan tuomasta pelastuksesta Israelille ja pakanoille jo Vanhan Liiton puolella. Raamatun selkeä opetus on, että Messias Jeesus tuo pelastuksen sekä Israelille ja pakanoille.

Jeesus sanoi Matt 15: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö". Tekstiyhteys ja Raamatun kokonaisopetus osoittaa sen Jeesus lähetettiin tekemään tunnustekoja Israelin huonetta varten ja siksi Jeesus sanoi kanaanilaiselle naiselle, että Hänet on lähetetty Israelia varten. Kanaanilaisen naisen kohdalla oli kyse, että Jeesus olisi auttanut hänen tytärtään, joka oli riivaajien vallassa. Herra Jeesus kuitenkin armahti kanaanilaisen naisen tytärtä parantamalla hänet.

Koiravertaus oli yleinen tapa, jolla israelilaiset kutsuivat pakanoita. Koira tarkoitti juutalaisessa kielenkäytössä vertauskuvallisesti pahaa ja syntistä ihmistä. Koska pakanat kulkivat epäjumalien perässä, eivätkä tunteneet todellista Jumalaa, niin juutalaiset alkoivat nimittämään pakanoita koiriksi. Jeesus myös juutalaisena puhui sen ajan vertauskuvilla, siksi Hän sanoi pakanoita koiriksi.

Jonas Gardellin mukaan Jeesuksen elämänkerta on vanhojen myyttien ja tarinoiden pohjalta laadittuja sepustuksia.

Monet luulevat, että Jeesus profetoi maailmanlopun tulevan Hänen seuraajiensa elinaikana. Siksi monet sanovat Jeesuksen olevan väärässä kuten myös muut ennustelijat ovat erehtyneet ja olleet väärässä. Gardellin mukaan Jeesus Jumalan Poikana saattaa perustua käännösvirheeseen. Samoin myös Gardell sanoo kirjassaan Jeesuksen erehtyneen Jumalan valtakunnan tulemisessa.

Gardellin käsitys Raamatusta on kuin se olisi vain pelkkä ihmisten kirjoittama kirja, myytti, ei todellinen kertomus. Edellä kuvatun kaltaisesti uskoo ihmiset, jotka ovat ateisteja tai uskonnollisia ihmisiä. Osa uskonnollisista ihmisistä ei usko Raamatun olevan totta, mutta se joltakin osin vetoaa heidän uskonnollisiin tunteisiinsa. Todellinen Herran Jeesuksen opetuslapsi uskoo Raamatun olevan Jumalan sanaa ja totta. Uskonnolliset ihmiset uskovat Jumalaan oman vääristyneen Jumala kuvansa sekä uskonnollisten perinteiden kautta, jotka eivät kuitenkaan perustu Jumalan sanan totuuteen. Herra Jeesus itse sanoi, että Häneen (Jeesukseen) tulee uskoa niin kuin Raamattu sanoo, jolloin ihmisen sydämestä on juokseva elävän veden (Pyhä Henki) virrat.

Herra Jeesus ei erehtynyt Jumalan valtakunnan tulemisesta.

Jonas Gardell tunnustaa kirjassaan olevan harras uskova, jonka lapsuuden tausta on baptistiseurakunnassa. Gardellin mukaan Jeesus meni Johanneksen kasteelle, koska katsoi tarvitsevansa anteeksiantamuksen synneilleen. Gardellin mukaan emme tiedä mistä synneistä Jeesus halusi puhdistautua.

Jonas Gardellin näkemys, että Jeesus oli syntinen ja oli tehnyt syntiä on Jumalanpilkkaa sekä täysin epäraamatullinen ajatus ja valheellinen informaatio. Herra Jeesus oli synnitön ja siksi Hänen kuolemansa kelpasi syntien sovitukseksi Jumalalle. Herra Jeesus sanoi ristillä se on täytetty, koska Hän oli elänyt synnittömän elämän ja siksi Hänen sovitustyö kelpasi Jumalalle.

Herra Jeesus ei mennyt siksi Johanneksen kasteelle, että Hän olisi tarvinnut syntien anteeksiantamusta, vaan siksi, että Hän halusi samaistua osaansa olla syntisten ihmisten syntien sovittajana. Raamattu opettaa, että Jeesus ei tehnyt syntiä, eli Hän oli ja on synnitön (Hepr 4:15).

Jonas Gardellin kuvaus Jeesuksesta, Jumalasta ja Raamatusta, eli Jumalan sanasta on epäraamatullinen ja antikristillinen. Gardell on muodostanut Jumalasta ja Jumalan sanasta omanlaisensa kuvan, hänen oman arvo- ja aatemaailman kautta. On hyvin tyypillistä, että ihminen joka kapinoi Jumalaa vastaan haluaa muodostaa itse oman kuvan Jumalasta ja hän tekee sen aina siten, että hän tekee Jumalasta sellaisen kuin hän itse haluaa ja toivoo Jumalan olevan.

Elämme lopun aikoja, joka tarkoittaa sitä että valhe ja vääristely lisääntyy Herraa Jeesusta ja Jumalan sanaa kohtaan. Totuus Herrasta Jeesuksesta ja Jumalan sanan totuudesta ei muutu, vaikka valhe koittaa kaikin voimin hyökätä totuutta vastaan. Jumalan sanan totuus Herrasta Jeesuksesta, Raamatusta ja Jumalan sanan opetuksesta pysyy voimassa Jumalan armosta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron