Raamattu Kansalle -käännös

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamattu Kansalle -käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Huhti 2020 09:46

vaisuliini kirjoitti:*
Jer. 29:14 Ja niin minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikista kansoista ja kaikista paikoista, joihin olen teidät karkoittanut, sanoo Herra, ja palautan teidät tähän paikkaan, josta minä siirsin teidät pois. 33/38

Jer. 29:14 Minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä palautan teidät vankeudestanne ja kokoan teidät kaikkien kansojen keskuudesta ja kaikista paikoista, joihin olen teidät karkottanut, sanoo Herra. Minä tuon teidät takaisin tähän paikkaan, josta minä vein teidät pakkosiirtolaisuuteen. RK :wtf: :?



Olen luullut että kohtalot voi olla jotain harmittomia juttuja niinkuin tappiollista elämää jonka Herra kääntää onneksi mutta kun tänään luin sen kohdan ja siinä puhutaan oikeasta vankeudesta (=vankilasta). :wtf: :? Tarkistin myös Biblian käännöstä joka puhuu myös vankeudesta. :?


Jer. 29:14 Niin minä tahdon antaa itseni löytää teiltä, sanoo Herra, ja kääntää teidän vankiutenne, ja koota teidän kaikesta kansasta ja kaikista paikoista, joihin minä teidät ajanut olin, sanoo Herra; ja tahdon antaa teidän tulla jällensä tähän paikkaan, josta minä olen antanut viedä teitä pois. Biblia :roll:



Käännyin erään veljen puoleen ja kysyin siitä asiasta. Hänestä KR-33/38 on tuossa huono, ja harhaanjohtava käännösmuoto. Kysyin häneltä mitä Raamattu tarkoittaa vankeudella. Hän vastasi ja selitti että vankila tässä merkitsee pakkosiirtolaisuudessa olemista, ennen kaikkea hengellisessä merkityksessä. Ei sitä että ehkä konkreettisesti olisivat vankilassa.

_____________________________________


Jes. 30:30 Herra antaa kuulla majesteettisen äänensä ja nähdä käsivartensa, joka laskeutuu alas vihan tuimuudessa ja kuluttavan tulen liekissä, ukonilmana, rankkasateena ja raekivinä. RK  :wtf: :)

Jes. 30:30 Herra antaa kuulla äänensä voiman ja nähdä käsivartensa laskeutuvan alas vihan tuimuudessa ja kuluttavan tulen liekissä, pilvenpurkuna, rankkasateena ja raekivinä. 33/38

Jes. 30:30 Ja Herra kuuluttaa kunniallisen äänensä, että hänen kokotettu käsivartensa nähtäisiin, vihaisella haastamisella, ja kuluttavaisen tulen liekillä, säteillä, väkevällä sateella ja rakehilla. Biblia


Ihanan käännöksen mukaan Jumalalla on majesteettinen ääni. :) Kun sitä lukiessani minä melkein rakastuin... :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamattu Kansalle -käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Huhti 2020 11:49

*
Ef. 1:12 että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen. 33/38

Ef. 1:12 Että me olisimme hänen kunniansa kiitokseksi, me jotka ennen Kristuksen päälle toivoimme, Biblia

Ef. 1:12 että me, jotka olemme jo ennalta panneet toivomme Kristukseen, eläisimme Jumalan kirkkauden ylistykseksi. RK  :wtf: :)


Wau, olisi mahtavaa jos elämme Jumalan kirkkauden ylistykseksi. :) :clap:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamattu Kansalle -käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Huhti 2020 11:16

*
Room. 12:13 Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta. 33/38

Room. 12:13 Auttakaa pyhiä heidän tarpeissaan, pyrkikää osoittamaan vieraanvaraisuutta. RK

Room. 12:13 Jakakaat omanne pyhäin tarpeeksi. Ottakaat mielellänne huoneeseen. Biblia

Ensin luin 33/38 kohtaa jonka mukaan voi pitää toisten pyhien tarpeet omina mutta siten RK-käännöstä lukiessani jäin ihmettelemään kun sanotaan että tulee auttaa pyhiä heidän tarpeissaan ja siten tarkistin Bibliaa jonka mukaan tulee jakaa omanne pyhielle tarpeen mukaan mitä he tarvitsevat. :wtf: :shock: Asia on toisinpäin ja taas päinvastoin... :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamattu Kansalle -käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Kesä 2020 11:22

*
2Tess. 1:5 ja jotka ovat osoituksena Jumalan vanhurskaasta tuomiosta, että teidät katsottaisiin arvollisiksi Jumalan valtakuntaan, jonka tähden kärsittekin, 33/38

2Tess. 1:5Ne ovat osoituksena Jumalan oikeudenmukaisesta tuomiosta, siitä, että teidät katsottaisiin kelvollisiksi Jumalan valtakuntaan, jonka vuoksi te myös kärsitte. RK



33/38 käännös sai minua luulemaan siitä että arvoisiksi tulemista vaaditaan Jumalan valtakuntaa varten. Ahdistuin ja mietin ketkä olisivat arvollisia pääsemään Jumalan valtakuntaan.

Mutta RK-käännös on selkokielinen niin minua helpotti kun tajusin että kaikkia katsottaisiin kelvollisiksi päästäkseen Jumalan valtakuntaan. Ja myös kelvollisiksi tuleminen on Jeesuksen sovitustyön ansiosta.

--------------

2Tess. 1:11 Sitä varten me aina rukoilemmekin teidän puolestanne, että meidän Jumalamme katsoisi teidät kutsumisensa arvoisiksi ja voimallisesti saattaisi täydelliseksi kaiken teidän halunne hyvään ja teidän uskonne teot, 33/38

2Tess. 1:11 Sen tähden me aina rukoilemme teidän puolestanne, että Jumalamme katsoisi teidät kutsunsa arvoisiksi ja voimallisesti saattaisi teissä täydelliseksi kaiken halunne hyvään ja uskonne teot. RK  :wtf: :shock:



RK-käännöksessä ensinnäkin 5 jakeessa 'kelpollisuus' mainitaan mutta seuraavassa jakeessa 11 'arvoisuus' mainitaan. Se aiheuttaa ristiriitaa. Mietin, johtuuko alkuperäisestä käännöksestä joka sanoo että 'kelpollisuus' mainitaan ja taas toisessa jakeessa 'arvoisuus' mainitaan.

:think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamattu Kansalle -käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Kesä 2020 09:30

*
1Tim. 2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa. 33/38

1Tim. 2:7 Tätä varten minut on asetettu julistajaksi ja apostoliksi - puhun totta, en valehteel -pakanoiden opettajaksi uskossa ja totuudessa. RK


2Tim. 1:11 jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu. 33/38

2Tim. 1:11 Sen julistajaksi, apostoliksi ja opettajaksi minut on asetettu. RK


Periaatteessa ihan sama asia.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamattu Kansalle -käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Kesä 2020 13:14

*
Job 31:23 Sillä silloin olisi minun peljättävä turmiota Jumalalta, enkä kestäisi hänen valtasuuruutensa edessä. 33/38 :wtf: :think2: :?:

Job. 31:23 Silloin minun olisi pelättävä Jumalalta tulevaa onnettomuutta, enkä kestäisi hänen majesteettiutensa edessä.” RK  :idea: :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamattu Kansalle -käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Heinä 2020 13:45

*
Hepr. 5:9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset, 33/38 :?: :eh: :?:

Hepr. 5:9 Kun hän oli tullut täydelliseksi, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen aikaansaaja kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaisia. RK :idea: :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamattu Kansalle -käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Elo 2020 13:17

*
Room. 15:16 sitä varten, että minä olisin Kristuksen Jeesuksen palvelija pakanain keskuudessa, papillisesti toimittaakseni Jumalan evankeliumin palvelusta, niin että pakanakansoista tulisi otollinen ja Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri. 33/38 :wtf: :shock:

Room. 15:16 Että minun pitää oleman pakanain seassa Jesuksen Kristuksen palvelian, Jumalan evankeliumia uhraamassa, että pakanatkin olisivat Jumalalle otollinen uhri, Pyhän Hengen kautta pyhitetty. Biblia :thumbup:

Room. 15:16 ollakseni Kristuksen Jeesuksen palvelija pakanoiden keskuudessa ja toimittaakseni Jumalan evankeliumin pappispalvelua, jotta pakanakansoista tulisi Jumalalle mieluinen, Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri RK :?

Room. 15:16 että olisin *Jeesuksen Kristuksen* palvelija pakanain keskellä, suorittaessani Jumalan ilosanoman papillista palvelua, jotta pakanoista tulisi otollinen, Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri. Toivo Koilo UT :wtf: :?



Pappeuden laki UT:ssa puhuttaa että on jo pois vanhentunut kun uusi liitto astui voimaan ja koska pappeuden laki on vanhan liiton asetus, siitä lähtien Jeesus on ylimmäinen pappi eli ylipappi meidän yläpuolella ja me kuninkaallinen papisto - uuden liiton järjestyksen mukaan. Kaitsijan viran mukainen tehtävä on paimentaa, eli se tulee kaitsijan virasta, - ei tule pappeuden laista.

Se papillinen palvelutehtävä voi johtaa väärään ymmärrykseen luullen että kyseessä on pappeuden virka joka sallisi pappeutta ja pastoreutta. Jos on kokenut Herran kutsun paimentamaan, se tulee kaitsijan virasta, mutta ihmettelen tuota Toivo Koilon käännösvirhettä. :?


_____________________________________________

Room. 15:19 tunnustekojen ja ihmeiden voimalla, Pyhän Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyrikoniin saakka olen suorittanut Kristuksen evankeliumin julistamisen, 33/38 :wtf: :thumbdown:

Room. 15:19 Merkkien ja ihmeiden voimalla, Jumalan Hengen väellä; niin että minä hamasta Jerusalemista ja niissä ympäri Illyrikoon asti olen kaikki Kristuksen evankeliumilla täyttänyt. Biblia :clap:

Room. 15:19 tunnustekojen ja ihmeiden voimalla, Jumalan Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyriaan saakka olen saattanut päätökseen Kristuksen evankeliumin julistamisen. RK  :thumbup:

Room. 15:19 tunnustekojen ja ihmeitten voimalla, Jumalan* Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista alkaen kaikkialla Illyrikoniin saakka olen :thumbup: saattanut päätökseen Kristuksen ilosanoman julistamisen. Toivo Koilo UT



Suorittaminen kai tarkoittaa oman lihallista tekoa? Se voi johtaa väärään ymmärrykseen, että pitää lihallisesti suorittaa ilman Pyhää Henkeä. Kun usko perustuu Jumalan voimaan, ja julistetaan evankeliumia saattamalla päätökseen. Näin tällä tavalla korotetaan Jumalaa ja Hänen voimaa nöyrästi kaikella ymmärryksellä että uskon tulee aina perustua Jumalan voimaan - nojautumatta omaan luonnolliseen ymmärrykseen ja siksi Jumala voimalla avaa ymmärrystä ja synnyttää Hänen uskon lahjaa, ettei yksikään kerskaisi teoilla eikä edes ihmisten viisauden ansiosta. :thumbup: :clap:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamattu Kansalle -käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Syys 2021 12:30

*
Ap.t. 27:23 Sillä tänä yönä seisoi minun tykönäni sen Jumalan enkeli, jonka oma minä olen ja jota minä myös palvelen, 33/38 :wtf: :roll:

Ap.t. 27:23 Sillä minun tykönäni seisoi tänä yönä Jumalan enkeli, jonka oma minä olen, jota minä myös palvelen, Biblia :roll:

Apt. 27:23 Tänä yönä näet vieressäni seisoi sen Jumalan enkeli, jonka oma minä olen ja jota minä myös palvelen. Raamattu kansalle :thumbdown:

Apt.27:23 Sillä tänä yönä seisoi tykönäni sen Jumalan enkeli, jonka oma olen ja jota palvelen, Aapeli Saarisalo :wtf: :?

Apt. 27:24 Viime yönä Jumalani, jota palvelen, lähetti enkelinsä. Elävä uutinen :thumbup: :clap:

Elävä uutinen on selkeä kielenkäännös niin pääsin jyvälle. :thumbup: Muut käännökset eivät avanneet ymmärrystä niin ne johtaa väärinymmärrykseen luullen että enkeliä palvellaan. Elävän uutisen mukaan Jumalaa palvellaan joka lähettää enkelinsä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamattu Kansalle -käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Joulu 2021 13:44

*
Minulla on kirja nimeltä elävä uutinen, se on uusi testamentti vapaasti kerrottuna. Se on kuitenkin Sanalla koettelemisen alla mutta minusta se on ihmeellistä että se selittää hyvin ja samalla avaa ymmärrystä. Mietin, voiko se käännetty uusi testamentti olla Pyhän Hengen avaaman ymmärryksen tulos kääntäjän kautta, mutta en tiedä kuka on sen kääntänyt. Voiko hän ollut Pyhän Hengen johdattamana käännöstyön ajaksi sen kirjan kanssa alusta saakka loppuun asti? :roll: :think: Kun laitan tänne lainattavat kohdat luettavaksi, Sanalla koeteltaviksi, ovatko ne Raamatun kanssa täysin sopusoinnussa.

Elävä uutinen:

Ovatko Jumalan lait ja lupaukset sitten ristiriidassa keskenään? Eivät ollenkaan! Jos lakien noudattaminen olisi voinut tehdä meistä eläviä Jumalan lapsia, Jumalan ei olisi tarvinnut valmistaa toista tietä vapauteen - Raamatun mukaan olemme nimittäin kaikki synnin vankeja. Ainoa tie vapauteen on usko Jeesukseen Kristukseen. Se tie on auki jokaiselle, joka uskoo (Gal. 3:21-22). :wtf: :idea: :roll: :thumbup:

Gal, 3:21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa

cron