Raamattu Kansalle -käännös

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamattu Kansalle käännös

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 02. Helmi 2013 10:28

Musta tuo oli jännää.. Vuoden rukoillut Raamatun elävää Herraa olematta uskossa? :o :shock: Mitä sitten vuoden päästä tapahtui? Onko oltava mystinen hengellinen kokemus tullessaan uskoon..? nyt heräs epäilyt että jospas sittenkin mä olenkin eikkari=( Mutta Raamatus tosin sanotaan että ei kukaan etsi sellaista jota ei usko olevan olemas..

Hepr 11:6. Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.


Eihän kukaan lähde suinpäin etsimään random metsästä kassillista seteleitä - ellei lainkaan usko siellä sellaista kassia olevan;o))
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Raamattu Kansalle käännös

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Helmi 2013 21:43

Anteeksi. En ole huomannut tätä tarkennusta kaipaavaa kirjoitusta aiemmin ;gladly:

Mulla varmaan oli aika tiukassa sellainen ihmispelko, minkä vuoksi en kuitenkaan ollut valmis tekemään lopullista ratkaisua, vaikka kovasti halusin ja yritin. Jumala mursi mun omia yrityksiä vähitellen. Tupakanpoltonkin lopetin puoli vuotta ennen uskoon tuloa :D Se oli yksi keino saada mun kivisydäntäni murrettua. Siihenkin liittyy jo tuolloin ihmeellinen kokemus. En ollut edes ajatellut lopettaa tupakointia, kun yhtenä aamuna sytyttäessäni sitä kaikkein nautinnollisinta aamun ensimmäistä tupakaa aamuteen seuraksi, mulle tuli yhtäkkiä mieleen voimakas ajatus: "Et polta enää tupakkaa". Laitoin tupakan takaisin askiin enkä sitten sen koommin polttanut ;gladly: Mielenkiintoista, kun en silloin tosiaan vielä ollut uudestisyntynyt. Yksi toinenkin tällainen samantapainen voimakas kokemus mulla on ajalta ennen uskoon tuloa. Näin silloin mun nykyisen mieheni, enkä ollut millään tavalla häneen ihastunut, kun mulle tuli samanlainen ajatus: "Tuo on sinun aviomiehesi". Sitten myöhemmin hänen rohkaisemanaan sain ottaa sen viimeisen askeleen ja jättää entisen elämän taakseni. Silloin en enää rukoillut itkien, että tahdon tulla uskoon, vaan annoin rukouksessa koko elämäni Jeesukselle. Otin sen askeleen koko särkyneen sydämeni voimalla ajatellen, että tuli hyvää tai pahaa, niin minä en elä enää itse, vaan annan elämäni Jeesukselle. Joidenkin ihmisten mielestä siitä tuli hyvää ja toisten mielestä pahaa, mutta en enää etsinyt ihmisten mielipiteitä, vaan Jumalan mielipidettä :hearts: Kun nousin uudestisyntyneenä siitä yksinäisestä rukouksesta, niin lähdin saman tien Turun srk:n kokouspaikkaan, joka oli minulle tuttu, koska isäni toimii siellä. Koko maailma oli erilainen kuin ennen. Kaunista, kirkasta, värikästä. Ja minä tunsin kaiken eri tavalla kuin ennen. Tunsin rakkauden. Sen saman rakkauden, jolla Jumala oli minua rakastanut ja hyväksynyt minut. Sillä samalla valtavalla rakkaudella sain nyt rakastaa ihan jokaista vastaan tulijaa. En enää etsinyt ihmistä, joka rakastaisi minua, vaan ihmisiä, jotka kaipaavat todellista rakkautta :hearts:

Mutta on ihanaa, että jokaisen kokemus Jeesuksen luo tulemisesta on omanlaisensa. Asiat menevät kunkin kohdalla omassa järjestyksessään ;gladly:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Raamattu Kansalle käännös

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 28. Helmi 2013 21:50

Aamu-Usva kirjoitti:Anteeksi. En ole huomannut tätä tarkennusta kaipaavaa kirjoitusta aiemmin ;gladly:

Mulla varmaan oli aika tiukassa sellainen ihmispelko, minkä vuoksi en kuitenkaan ollut valmis tekemään lopullista ratkaisua, vaikka kovasti halusin ja yritin. Jumala mursi mun omia yrityksiä vähitellen. Tupakanpoltonkin lopetin puoli vuotta ennen uskoon tuloa :D Se oli yksi keino saada mun kivisydäntäni murrettua. Siihenkin liittyy jo tuolloin ihmeellinen kokemus. En ollut edes ajatellut lopettaa tupakointia, kun yhtenä aamuna sytyttäessäni sitä kaikkein nautinnollisinta aamun ensimmäistä tupakaa aamuteen seuraksi, mulle tuli yhtäkkiä mieleen voimakas ajatus: "Et polta enää tupakkaa". Laitoin tupakan takaisin askiin enkä sitten sen koommin polttanut ;gladly: Mielenkiintoista, kun en silloin tosiaan vielä ollut uudestisyntynyt. Yksi toinenkin tällainen samantapainen voimakas kokemus mulla on ajalta ennen uskoon tuloa. Näin silloin mun nykyisen mieheni, enkä ollut millään tavalla häneen ihastunut, kun mulle tuli samanlainen ajatus: "Tuo on sinun aviomiehesi". Sitten myöhemmin hänen rohkaisemanaan sain ottaa sen viimeisen askeleen ja jättää entisen elämän taakseni. Silloin en enää rukoillut itkien, että tahdon tulla uskoon, vaan annoin rukouksessa koko elämäni Jeesukselle. Otin sen askeleen koko särkyneen sydämeni voimalla ajatellen, että tuli hyvää tai pahaa, niin minä en elä enää itse, vaan annan elämäni Jeesukselle. Joidenkin ihmisten mielestä siitä tuli hyvää ja toisten mielestä pahaa, mutta en enää etsinyt ihmisten mielipiteitä, vaan Jumalan mielipidettä :hearts: Kun nousin uudestisyntyneenä siitä yksinäisestä rukouksesta, niin lähdin saman tien Turun srk:n kokouspaikkaan, joka oli minulle tuttu, koska isäni toimii siellä. Koko maailma oli erilainen kuin ennen. Kaunista, kirkasta, värikästä. Ja minä tunsin kaiken eri tavalla kuin ennen. Tunsin rakkauden. Sen saman rakkauden, jolla Jumala oli minua rakastanut ja hyväksynyt minut. Sillä samalla valtavalla rakkaudella sain nyt rakastaa ihan jokaista vastaan tulijaa. En enää etsinyt ihmistä, joka rakastaisi minua, vaan ihmisiä, jotka kaipaavat todellista rakkautta :hearts:

Mutta on ihanaa, että jokaisen kokemus Jeesuksen luo tulemisesta on omanlaisensa. Asiat menevät kunkin kohdalla omassa järjestyksessään ;gladly:



:hearts: :) kertokoon tämä enemmän kuin tuhat sanaa. Se oli kauniisti todistettu. Joskus haikeudella "kadehdin" uskovia, jotka osaavat todistaa noin kauniisti.
lonelyrider
 

Re: Raamattu Kansalle käännös

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 28. Helmi 2013 22:18

No nyt mullakin lamppu syttyi=)
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Raamattu Kansalle käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Huhti 2013 09:24

*
Room. 10:20 Jesajakin on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet, olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet." RK

20
Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet." 33/38

Jesaja ja Esaias? :shock: Sama mies mutta eri nimellä? Ok?

Muuten tuo kohta pitää paikkansa minun kohdallani koska silloin en ollut tietoinen Jumalasta ja minua Jumala tuli konkreettisesti kohtaamaan. Nyt löysin tuon kohdan ja löytämälläni kohdalla koettelin omaa kokemustani ja nyt se on Sanalla koeteltu - se kokemukseni oli siis Jumalasta. :good2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamattu Kansalle käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Touko 2013 14:17

*
Jes. 19:20
Ne ovat merkkinä jatodistuksena Herrasta Sebaotista Egyptin maassa.
Egyptiläiset huutavat Herraa sortajien vuoksi, ja hän lähettää heille vapauttajan, joka ajaa heidän asiansa ja pelastaa heidät. RK

Jes. 19:20
Ja se on oleva merkkinä ja todistuksena Herralle Sebaotille Egyptin maassa; sillä he huutavat Herraa sortajain tähden, ja hän lähettää heille vapauttajan ja puolustajan, joka pelastaa heidät. 33/38

20 Joka pitää merkiksi ja todistukseksi oleman Herralle Zebaotille Egyptin maassa; sillä heidän pitää Herran tykö huutaman vaivaajainsa tähden, niin hän heille lähettää vapahtajan ja sankarin, joka heitä auttaa. Biblia

Biblian mukaan Jumala on meidän sankari. Oi minun urhea sankarini. :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamattu Kansalle käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Kesä 2013 11:54

*
Sananl. 1:6
ymmärtääkseen sananlaskuja ja vertauksia, viisasten sanoja ja heidän ongelmiansa. 33/38

Snl. 1:6
ymmärtääkseen sananlaskuja ja vertauksia, viisaiden sanoja ja heidän arvoituksiaan. RK

Onko sama juttu vai eri asia? :roll: :think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamattu Kansalle käännös

ViestiKirjoittaja Juha » 05. Kesä 2013 22:39

vaisuliini kirjoitti:*
Sananl. 1:6
ymmärtääkseen sananlaskuja ja vertauksia, viisasten sanoja ja heidän ongelmiansa. 33/38

Snl. 1:6
ymmärtääkseen sananlaskuja ja vertauksia, viisaiden sanoja ja heidän arvoituksiaan. RK

Onko sama juttu vai eri asia? :roll: :think2:


Sama juttuhan tuo on, mutta joku voi tajuta väärin kun käyttää 33-käännöstä tuossa kohdin. Alkutekstin perusteella kyse on nimenomaan arvoituksesta. RK:n sanavalinta on nykyaikaisempi ja parempi.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Raamattu Kansalle käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Kesä 2013 09:21

*
Ok minä ymmärsin väärin kans. Joo selkeä käännös tuo RK. Kiitos Juha.

Ps. 23 luku on vähän jännittävä ja erilaisempi. Tuntuu kuin olisi Biblian käännös mutta oikeasti se on RK-käännös.

1 Daavidin psalmi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
2 Vihreille niityille hän vie minut lepäämään, tyynten vetten äärelle hän minut johdattaa.
3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän johdattaa minua vanhurskauden teillä nimensä tähden.
4 Vaikka minä vaeltaisin kuoleman varjon laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa,
sillä sinä olet minun kanssani. Sinun väkevä kätesi ja paimensauvasi lohduttavat
minua.

5 Sinä katat minulle pöydän minun vihollisteni nähden. Sinä voitelet minun pääni öljyllä,
minun maljani on ylitsevuotava.
6 Sula hyvyys ja armo seuraavat minua kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua
Herran huoneessa päivieni loppuun asti.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamattu Kansalle käännös

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Kesä 2013 10:11

*
Mutta tuo jae 2 'tyynten vetten äärelle' mietityttää vielä koska 33/38 käännöksen mukaan vesi virvoittaa sielua.


2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa. 33/38
2 Hän kaitsee minua viheriäisessä niityssä, ja vie minua virvoittavan veden tykö. Biblia

Mitä tarkoittaa tyynellä vedellä? Että silmät lepää siinä tyynessä vedessä niin sielu saa levon?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 124 vierailijaa