uskoon tuleminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

uskoon tuleminen

ViestiKirjoittaja Antti » 21. Marras 2012 16:33

Miltä on tuntunut, kun on tullut uskoon? Minä en itse ole kokenut mitään tunnetta ja ajattelen, että olenko minä oikeasti uskossa. Mielestäni uskon jeesukseen, mutta uskoni ei vain tunnu miltään eikä mielestäni näy millään tavalla elämässäni. Vaikeeta laittaa ajatuksia sanoiksi :)
Antti
 
Viestit: 19
Liittynyt: 20. Marras 2012 12:19

Re: uskoon tuleminen

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Marras 2012 16:41

No, et sinä Antti tarvitse uskossa olemiseen jotain tunnetta. Kun sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksesi ja sydämestäsi uskot siihen, niin kaikki muu hoituu aikanaan.

Oletko vasta tullut uskoon? ja millä tavoin haluaisit että usko ilmenee elämässäsi?
lonelyrider
 

Re: uskoon tuleminen

ViestiKirjoittaja Antti » 21. Marras 2012 16:58

lonelyrider kirjoitti:No, et sinä Antti tarvitse uskossa olemiseen jotain tunnetta. Kun sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksesi ja sydämestäsi uskot siihen, niin kaikki muu hoituu aikanaan.

Oletko vasta tullut uskoon? ja millä tavoin haluaisit että usko ilmenee elämässäsi?

Olen uskonut jumalaan lapsesta asti ja nyt vähän vanhempana olen alkanut tutustua raamattuun. Sama syntisyys vaan tuntuu pysyvän koko ajan, mutta eikat se mihinkään siitä häviäkkään. Olen vain lukenut, että joistain se tuntuu joltakin ihmeelliseltä tai jumala on jotenkin puhunut.
Antti
 
Viestit: 19
Liittynyt: 20. Marras 2012 12:19

Re: uskoon tuleminen

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Marras 2012 17:09

Antti kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:No, et sinä Antti tarvitse uskossa olemiseen jotain tunnetta. Kun sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksesi ja sydämestäsi uskot siihen, niin kaikki muu hoituu aikanaan.

Oletko vasta tullut uskoon? ja millä tavoin haluaisit että usko ilmenee elämässäsi?

Olen uskonut jumalaan lapsesta asti ja nyt vähän vanhempana olen alkanut tutustua raamattuun. Sama syntisyys vaan tuntuu pysyvän koko ajan, mutta eikat se mihinkään siitä häviäkkään. Olen vain lukenut, että joistain se tuntuu joltakin ihmeelliseltä tai jumala on jotenkin puhunut.


Uskotko, että Jeesus on sinun syntisi sovittanut ristillä?
Jeesuksen sovitustyö on lahja, joka otetaan vastaan ja uskotaan. Se on matkaan lähtö. Jumala ei odota, että tulet valmiina pakettina ja jo "kiillotetulla" puvulla, että josko mahdollisesti kelpaisin. Tietenkin sinun tulee hyljätä ja jättää taakse vanha minä ja uskoa että olet uusi luomus Kristuksessa.

Ei Jumalan puhe, välttämättä tarkoita korvin kuultavaa puhetta, henkilökohtaisesti koen, että se on sydämen tasolla tapahtuvaa. Se on luottamusta ikiaikaiseen Jumalaan, turvaamista Häneen, laittamalla toivo Häneen.
lonelyrider
 

Re: uskoon tuleminen

ViestiKirjoittaja Herman » 21. Marras 2012 17:14

Antti, koin viestiäsi lukiessa että minun tulisi suositella sinulle C.H.MacIntoshin kirjaa "Muuttumisen salaisuus" Se alkaa näillä sanoilla:

Harva aihe on synnyttänyt niin suuria vaikeuksia ja miettimisiä, kuin uusi syntyminen. Monet, jotka itse ovat sen kokeneet, ovat epävarmoja siitä, mitä se on ja ovat täynnä epäilyjä, ovatko he sitä todellakaan kokeneet tai eivätkö. Jos ajatukset puettaisiin sanoiksi, monen täytyisi sanoa: Oi, jospa tietäisin varmasti, olenko siirtynyt kuolemasta elämään. Jospa minulla olisi varmuus siitä, olenko uudesti syntynyt, niin silloin olisin todella onnellinen. Näin he ovat päivä päivältä, vuosi vuodelta epäilysten vaivaamia. Toisinaan he ovat täynnä toivoa, tuo suuri ja kaivattu muutos on tapahtunut. Mutta ennen pitkää he huomaavat itsessään jotain sellaista, joka panee heidät ajattelemaan, että heidän toiveikkuutensa taisikin olla eksytystä. He päättelevät pikemminkin tunteiden ja kokemusten kautta, kuin Jumalan sanan yksinkertaisten opetusten valossa, mitä asia kokonaisuudessaan koskee. Ja näin he joutuvat epävarmuuteen ja hämminkiin.

Toivon nyt saavani lukijani kanssa Sanan valossa tutkia tätä mielenkiintoista aihetta. Pelkään, että suurin osa niistä väärinkäsityksistä, joita tässä asiassa vallitsee, johtuu tavasta saarnata uudesti syntymisestä ja sen hedelmiä Kristuksen sijasta.

Siirtykäämme siis itse tapahtumaan. Mitä uusi syntyminen on? Kuinka se tapahtuu? Mitä siitä seuraa?


Kirja on luettavissa netissä kokonaisuudessaan osoitteessa http://www.kirjasilta.net/macintosh/muu ... eksti.html

Siunausta sinulle!
Herman
 

Re: uskoon tuleminen

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Marras 2012 18:24

Antti kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:No, et sinä Antti tarvitse uskossa olemiseen jotain tunnetta. Kun sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksesi ja sydämestäsi uskot siihen, niin kaikki muu hoituu aikanaan.

Oletko vasta tullut uskoon? ja millä tavoin haluaisit että usko ilmenee elämässäsi?

Olen uskonut jumalaan lapsesta asti ja nyt vähän vanhempana olen alkanut tutustua raamattuun. Sama syntisyys vaan tuntuu pysyvän koko ajan, mutta eikat se mihinkään siitä häviäkkään. Olen vain lukenut, että joistain se tuntuu joltakin ihmeelliseltä tai jumala on jotenkin puhunut.


Joh.20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Jos Antti oikeasti voit sydämesi pohjasta tunnustaa nämä Tuomaksen sanat Jeesukselle "Minun Herrani ja minun Jumalani!" niin olet uskovainen. Jos epäilet etkä pysty sydämestäsi näin vielä tunnustamaan niin olet vielä epäuskoinen. Suosittelen Antti että luet paljon uutta testamenttia. Johanneksen evankeliumista olisi hyvä aloittaa. Suosittelen että et lue 1992 käännöstä vaan 33/38 tai Bibliaa myöskin Raamattu kansalle on ihan hyvä.

Room.10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Joh.7:37. Mutta viimeisenä suurena juhlapäivänä* seisoi Jesus ja huusi, sanoen: joka janoo, se tulkaan minun tyköni ja juokaan+.
38. Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elävän veden virrat.
39. (Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä*; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut+, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.)

1.Pie.2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen.

Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta. Ihminen pelastuu kun uskoo Herraan Jeesukseen niinkuin Raamattu opettaa Jeesuksesta. Siksi on todella tärkeää että lukee Raamattua ja antaa Jumalan sanan evankeliumin sulautua uskossa omaan sydämeen ja kasvaa sitä kautta pelastukseen.

Suosittelen myöskin ääniraamattua sitä voi kuunnella sohvalla maaten ja antaa Jumalan sanan hoitaa! ;gladly:

Tässä linkki jonka kautta voi kuunnella ääniraamattua: http://www.netmission.fi/fi/palvelut/aa ... tu/?id=266
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: uskoon tuleminen

ViestiKirjoittaja Antti » 23. Marras 2012 08:56

toni l kirjoitti:
Antti kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:No, et sinä Antti tarvitse uskossa olemiseen jotain tunnetta. Kun sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksesi ja sydämestäsi uskot siihen, niin kaikki muu hoituu aikanaan.

Oletko vasta tullut uskoon? ja millä tavoin haluaisit että usko ilmenee elämässäsi?

Olen uskonut jumalaan lapsesta asti ja nyt vähän vanhempana olen alkanut tutustua raamattuun. Sama syntisyys vaan tuntuu pysyvän koko ajan, mutta eikat se mihinkään siitä häviäkkään. Olen vain lukenut, että joistain se tuntuu joltakin ihmeelliseltä tai jumala on jotenkin puhunut.


Joh.20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Jos Antti oikeasti voit sydämesi pohjasta tunnustaa nämä Tuomaksen sanat Jeesukselle "Minun Herrani ja minun Jumalani!" niin olet uskovainen. Jos epäilet etkä pysty sydämestäsi näin vielä tunnustamaan niin olet vielä epäuskoinen. Suosittelen Antti että luet paljon uutta testamenttia. Johanneksen evankeliumista olisi hyvä aloittaa. Suosittelen että et lue 1992 käännöstä vaan 33/38 tai Bibliaa myöskin Raamattu kansalle on ihan hyvä.

Room.10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Joh.7:37. Mutta viimeisenä suurena juhlapäivänä* seisoi Jesus ja huusi, sanoen: joka janoo, se tulkaan minun tyköni ja juokaan+.
38. Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elävän veden virrat.
39. (Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä*; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut+, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.)

1.Pie.2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen.

Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta. Ihminen pelastuu kun uskoo Herraan Jeesukseen niinkuin Raamattu opettaa Jeesuksesta. Siksi on todella tärkeää että lukee Raamattua ja antaa Jumalan sanan evankeliumin sulautua uskossa omaan sydämeen ja kasvaa sitä kautta pelastukseen.

Suosittelen myöskin ääniraamattua sitä voi kuunnella sohvalla maaten ja antaa Jumalan sanan hoitaa! ;gladly:

Tässä linkki jonka kautta voi kuunnella ääniraamattua: http://www.netmission.fi/fi/palvelut/aa ... tu/?id=266

Kiitoksia kaikille vastanneille :) Olen lukenut raamattua uutta testamenttia vähän yli vuoden aina sillöin tällöin. Vuoden 1992 käännöstä vain. Miksi et suosittele tätä käännöstä?
Antti
 
Viestit: 19
Liittynyt: 20. Marras 2012 12:19

Re: uskoon tuleminen

ViestiKirjoittaja tanu » 23. Marras 2012 11:07

-
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa

cron