Pirkko Jalovaara

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Pirkko Jalovaara

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Marras 2012 12:51

*
Yksi uskonveli kutsui minua Jalovaaran kokoukseen mutta minä jätin menemättä hänen kokoukseen koska tierän että Pirkko Jalovaara uskoo katoliseen oppiin mutta itselläni ei ole todistetta siitä. Se on vanha juttu kun silloin ostin Jalovaaran kirjan ja luin niin sit huomasin että Jalovaara opetti miten rukoilla katolisella tavalla eli toistaen samat sanat niin sit jätin lukematta kokonaan. En tiedä onko Jalovaara tehnyt parannuksen siitä. Osa tai suuri osa helluntaiseurakunnasta kävi kuulemma luterilaisessa kirkossa kuuntelemassa Jalovaaraa. Tulin surulliseksi.

Siten muutamat uskovat kertoi minulle ja sanoi pitävänsä Jalovaaraa merkittävänä tyyppinä ja on Jumalan asialla. Yksi sanoi että Jalovaara on nöyrä. Minä kerroin siitä kirjasta mutta minulle suututtiin. Itselläni ei ole todisteita millä saa heidät uskomaan.

Onko Jalovaara raitishenkinen?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Pirkko Jalovaara

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 14. Marras 2012 16:00

En sinänsä ole tutkinut hänen opetustaan... mutta minua häiritsee mm. se että esim. tv:ssa, joskus ohi mennen, kun olen kääntänyt kanavaa, ja jäänyt vähäksi ajaksi seuraamaan, niin ihmiset jotka todistavat "Jalovaaran ihmeistä", kuulostavat todistavan juuri siis Jalovaarasta ja kuinka juuri häneltä on saatu apua jne... Jumala on jätetty aika pienelle paikalle. :( tähän seikkaan olen kiinnittänyt huomiota... mutta paha mennä sanomaan muusta asiasta, kun en kyseisen henkilön opetuksia muutoin ole tutkinut ja seurannut.
lonelyrider
 

Re: Pirkko Jalovaara

ViestiKirjoittaja tanu » 14. Marras 2012 22:30

http://p1.foorumi.info/vapaasana/viewto ... 130954d758

Yllä olevan linkin takaa löytyy "vapaasana" keskustelufoorumilta ketju, jossa on jonkin verran tietoa/mielipiteitä P.Jalovaarasta.
Tiedä sitten mikä on totuus, mutta noiden kertomusten mukaan ei vaikuta Raamatulliselta toiminnalta.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Pirkko Jalovaara

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Marras 2012 10:20

tanu kirjoitti:http://p1.foorumi.info/vapaasana/viewtopic.php?p=3984&sid=432c78e5f151a22271761c130954d758

Yllä olevan linkin takaa löytyy "vapaasana" keskustelufoorumilta ketju, jossa on jonkin verran tietoa/mielipiteitä P.Jalovaarasta.
Tiedä sitten mikä on totuus, mutta noiden kertomusten mukaan ei vaikuta Raamatulliselta toiminnalta.


Kiitos linkistä!
Minä tutkin vähän tuon foorumin "tietolähteitä" ja sit yksi David Pawsonin aihe pisti silmääni missä pidetään häntä vääränä profeettana. :shock:

Pawson väärä profeetta:
http://p1.foorumi.info/vapaasana/viewtopic.php?t=166

David Pawson on minun käsityksen mukaan vain "opettaja" (= opettamisen armolahja) ja sen mukaan häntä kutsutaan opettajaksi.
En tiedä onko vapaasana-foorumi luotettava tai vajavainen "tietolähde". Minä kysyn antoiko David Pawson kutsua itsensä profeetaksi?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Pirkko Jalovaara

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Marras 2012 12:46

*
Minulla olisi kysyttävää. Ihmeet ja merkit lopunaikana - mitä niistä Raamattu varoittaa jos uskovat juoksee aina ihmeitten ja merkkien perässä ja hakemassa niitä ihmekokouksista.
Yksi uskova puolusti kiivaasti kaatumisilmiötä mitä Pirkko Jalovaaran kokouksessa tapahtui ja sanoi minulle että se oli Jumalasta mutta mitä Raamattu sanoo kaatumisilmiöistä? Jäin itse kans sanattomaksi.

Ihmeitten ja merkkien perässä juoksminen näkyy tänä päivänä uskovien keskellä. Lehdet jaetaan ja mainostetaan milloin Pirkko Jalovaara tulee. Jumalan Sanan pohjalla tulisi seisoa ja tutkia mitä se sanoo eikä menisi sokeasti juoksemaan Jumalan Sanan ohimennen... Se huolettaa. :(
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Pirkko Jalovaara

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Marras 2012 15:20

Itse vein puolisoni ja itseni tässä n 1kk sitten Helsingin kallion kirkossa olleeseen tapahtumaan. Kerron tässä muutamia seikkoja , jotka huolestuttivat minua.


- tapahtumassa kerättiin esineitä esirukoiltavaksi esim vihkisormus, huivi, käsineet yms. esineiden kerääjät sanoivat siunaavansa esineet ja ilmeisesti niillä oli tämänjälkeen olevinaan parantavia vaikutuksia. Itse en ole Raamatusta löytänyt vastaavaa toimintaa. Muista ainoastaan kohdan Raamatussa jossa joku kerjäläinen kosketti Jeesuksen vaippaa (lannevaate ei pampers) koska uskoi parantuvansa jos vain edes koskisi Jeesuksen vaippaan, ja kyllähän kertomuksen kerjäläinen parantuikin, mutta muuta vastaavaa en muista lukeneeni.

-seuraava merkillepantava asia oli ihmisten käyttäytyminen alttarilla, kun Pirkko Jalovaara ja hänen avustajansa laski kädet alttarilla olevien ylle siunatakseen heitä.

-Reaktioina oli kontrolloimatonta naurua, raivoisaa itkua, tärinöitä ja raajojen nukimistä ja eläimellistä murahtelua vaikutti kuin osa olisi ollut humalassa. Eräät alttarilla kaadetut möyrivät maassa kuin käärmeet. Mieleeni tuli video, jossa varotettiin toronton herätys liikkeestä, sillä ihmiset käyttäytyivät saman tyylisesti.

-Huomioitavaa on myös se että alttarilla kaatuilevat kaatuivat selälleen eikä eteenpäin ja olen siinä luulossa että inhimilliset kaatumiset ja pyhänhengen kokemiset tapahtuu niin että henkilö kaatuu taakseppäin jolloin avustaja ottaa kiinni, mutta todellinen pyhänhengen täyttymys ei tarvitse ihmistä ottamaan koppia, vaan ihminen kaatuu eteenpäin polvilleen ilman apua. Tietääkö kukaan mitään tämän oletuksen paikkaansapitävyydestä?


10min video aiheesta (ensimmäinen osa)

http://www.youtube.com/watch?v=eBpw2oQrvMM

toinen osa

http://www.youtube.com/watch?v=BCcGaTRw ... ure=relmfu



Itse hengittelin syvään ennen alttarille menoa ja otin tukevan haara-asennon, sillä en halunnut että minut fyysisin voimin rykästään mattoon vaan että jos jokin kokemus tulisi se olisi näin ollen henkistä sorttia. Kun Pirkko sitten tuli kohdalleni sanoi hän kuiskaten "Älä vastustele" ja koitti tökätä kaulassa oleviin akupisteisiin samalla kun avustaja tuli taakseni ja kosketteli minua kyljistä. Muutamaan otteeseen pirkko minua kosketti ja minua alkoi nolottamaan ja päätin kaatua ominvoimin maahan, jotta tilanteesta päästäisiin.

Mainittakoon vielä että puolisolleni tuli valtava pahanolontunne ja hän meni alttarikokemuksen jälkeen kirkon kuistille oksentamaan, tämä varmasti johtui hänen sairastamastaan paniikkikohtaus taudista, mutta mainittakoon asia. Jos pyhähenki olisi häntä koskettanut en jaksa uskoa että päällimmäisenä reaktiona olisi oksennus ja paniikkikohtaus.


Käynnin jälkeen minulle iski morkkis ja halusin tutkia mihin olen puolisoni vienyt saamaan parannusta ja minulle selvisi seuraavaa.


Ennen kuin Pirkko Jalovaara rupesi kiertämään yksin kiersi hän Seppo Juntunen -nimisen miehen kanssa pitkin Suomea .

Alla oleva tieto on napattu Seppo Juntusen kirjan arvostelusta (Eli joku tyyppi luki Seppo Juntusen kirjan ja teki hälyyttäviä huomioita, itse en ole kirjaa lukenut.)

http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/te ... emat1c.htm


2. OLEELLISINTA ON VOIMA

Kaikki näyttää olevan kiinni VOIMAN toiminnassa. "Jumalan VOIMA saattaa olla kirkossa niin konkreettisena, että ihmiset eivät ehdi edes kertoa sairauttaan kun jo ovat VOIMAN koskettamina kirkon permannolla" (19). Kolmen henkilökohtaisen avustajan tehtävä "on ottaa vastaan rukouksen VOIMASTA kaatuvia ihmisiä" (31). Avustajana toimiva suntio Pentti Eskelinen kertoo: "Olen itse saanut monesti kokea saman VOIMAVAIKUTUKSEN. Vaikka kuinka yrittää pysyä pystyssä, ei onnistu. VOIMA vie jalat alta" (32).

Kun selailemme kirjaa, toistuu siellä kerta toisensa jälkeen VOIMA. VOIMA onkin oikeastaan kirjan keskeisin sanoma, sen todellinen keskus. Kirja nimittää sitä Jumalan VOIMAKSI tai rukouksen VOIMAKSI. Oleellisinta on kuitenkin, että VOIMA koetaan, se on läsnä, se vaikuttaa, se saa aikaan kaatumiset, profetiat, parantumiset. VOIMApalvelu on korvannut tähänastisessa kristillisessä toiminnassa keskeisenä olleen sananpalvelun!

Kun SJ sai rinnalleen työtoveriksi Pirkko Jalovaaran (PJ), nimenomana heitä yhdisti saman VOIMAN kokeminen ja käyttö. Pirkko Jalovaara kertoo omasta elämästään Wimberin kokouksesta Englannissa 1986: "Vapisin VOIMAN kosketuksesta. Kuuma VOIMAVIRTA kävi lävitseni päästä jalkoihin. Luulin halkeavani. Koin kirjaimellisesti pullistuvani suuren VOIMAN täyttäessä jokaisen soluni" (119). "Aina kun hän (PJ) itsekseen hiljentyi rukoukseen, sama kokemus VOIMASTA palasi" (120). Kun PJ kohtasi SJ:n, juuri VOIMA oli tuntomerkkinä: "Näin, että sama VOIMA, johon olin tutustunut Birminghamissa toimii myös luterilaisessa kirkossa" (121). SJ kuuli PJ puhuvan ensimmäistä kertaa Hämeenlinnassa Yrjö Niemen johtamilla Ylistyspäivillä


Eli oma näkemykseni asiasta on se , että Pirkko Jalovaaran toiminnassa on mukana sama henki kuin toronto blessing-liikkeessä vaikuttaa ja uskon sen olevan saatanasta eikä Jumalalta.

Mainitaan vielä että en kannusta ketään leimaamaan Pirkko Jalovaaraa ja hänen toimintaansa. Kerroin vain omat villit teoriani ja huomioni jotka itse koin. On todennäköistä että olen väärässä ja nämä ovat vain mielikuvituksen tuotetta, mutta tahdoin jakaa mietteeni ja kokemukseni jos joku ne osaisi kumota tai vahvistaa. Tarkoitukseni ei ole mustamaalata Seppo Juntusta tai Pirkko Jalovaaraa vaan saada muilta mielipiteitä tuntemuksiini asiassa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Pirkko Jalovaara

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Marras 2012 18:07

-Reaktioina oli kontrolloimatonta naurua, raivoisaa itkua, tärinöitä ja raajojen nukimistä ja eläimellistä murahtelua vaikutti kuin osa olisi ollut humalassa. Eräät alttarilla kaadetut möyrivät maassa kuin käärmeet. Mieleeni tuli video, jossa varotettiin toronton herätys liikkeestä, sillä ihmiset käyttäytyivät saman tyylisesti.


Nämä seuraukset eivät ole seurausta Jumalan Hengellä täyttymisestä. Uskon että tuollaiset seuraukset syntyvät saatanan voimien kosketuksesta.

Olen ollut itse vuosia sitten Seppo Juntusen kokouksessa kirkossa jossa Juntunen pyysi lopuksi eteen niitä joidenka puolesta hän rukoilisi. Minä, veljeni ja äitini menimme sinne. Seppo kysyi kohdallani mistä aiheesta haluaisin hänen rukoilevan. Kerroin huoleni ja hän rukoili ja samalla koitti kaataa minua, mutta en tuntenut yhtään mitään enkä myöskään kaatunut. Veljenikään ei kaatunut mutta äitini kaatui ja itki. Myöskään ahdistukseni ei helpottanut ollenkaan Sepon rukouksessa. En suosittele näitä kaatumiskokouksia kenellekkään.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Pirkko Jalovaara

ViestiKirjoittaja Eetu » 22. Marras 2012 22:05

Tuo Voimahan kuulostaa ihan Tähtien Sodalta, surullista että Pirkko ja Seppo ovat menneet Darth Vaderin kanssa samalle puolelle, tosin "hyviksetkin" Tähtien Sodassa käyttävät samaa Voimaa eli "hyviksetkin" ovat Tähtien Sodassa pimeyden voimien kanssa tekemisissä. Sama juttu Sormusten herrassa, siinä Gandalf Valkoinen kikkailee ties millä voimilla ja heiluttelee taikasauvaansa. Ei ole olemassa mitään valkoista "hyvää" noituutta, se "valo" on valhevaloa.

Mitä tulee kaatumiseen, riparilla muistaakseni oli semmoinen kaatumisjuttu jossa siis vain rakennettiin luottamusta, eli yksi henkilö kaatuu ihan omasta aloitteestaan taaksepäin ja muut ottavat kiinni. Ihan hauskaa se oli kun itse päätti että nyt kaadun. Tosin keväällä luin jostain että vapaamuurareilla on tuo sama kaatumisleikki, joten se sen hauskuudesta.

Ja ihan ei hengellisesti ajatellen - taaksepäin kaatuminen kuulostaa todella vaaralliselta, entä jos ois vaikka joku kaksimetrinen bodari kaatumassa ja sitten häntä ei saataiskaan kiinni. Entinen kämppikseni kehitti juomaleikin jossa oli tavoitteena kaatua tuolilla taaksepäin, itse en kokeillut.

Esineitten siunaus on ihan naurettavaa pelleilyä, kävin keväällä kirkon suomi24-palstalla kyselemässä siunaamisesta, niin kirkossa papit siunaavat autoja, ostoskeskuksia ja ties mitä elottomia esineitä, eihän niillä sielua ole. Eläinten siunaaminenkin taitaa olla täysin turhaa, eihän eläimelle esim. julisteta evankeliumia, koska eläimet ovat eläimiä. Mutta tietääkseni kirkossa papit siunaavat myös eläimiä, hieno lisäpalvelu sinänsä kirkon monien palveluiden joukkoon, saa kirkollisverolle vastinetta ja boonukset päälle, ehkä S-ryhmä vielä joku päivä yhdistää Voimansa kirkon kanssa, sitten vaan muutetaan kirkon sanoma s-korttilaisille sopivaksi, kohdistettua markkinointia ja taustalle Elvis ja Beatles soimaan, tilaa nyt Poimurista kirkon hyväksymät Beatlesin kappaleet, levyn alussa kaksi minuuttia taize-hiljaisuutta. "Saat nyt taize-jakkaran kaupan päälle kun liityt kirkkoon" Eikä tässä vielä kaikki, jos eroat, saat silti kirkollisen siunauksen hautaan. Kirkkokahvit boonuskortilla vain 1,20 euroa!
Eetu
 

Re: Pirkko Jalovaara

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Marras 2012 14:08

*
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset ... ettiinkin/

Olin tänään kampaajalla ja siellä istuin ja lueskelin vähän lehteä niin silmiini pisti se sama juttu Pirkko Jalovaaran miehen kuolemasta.
Huomasin että se on vanha juttu eli 2v sitten. Sorry! Minä pyyhin ja korjaan väärinkäsitykseni. :oops:

Rukoillaan Pirkko Jalovaaran puolesta että se ymmärtäisi ja tekisi parannuksen kans.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Pirkko Jalovaara

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 29. Tammi 2013 22:27

Itse olen ollut muutamaan kertaan sekä Seppo Juntusen että Pirkko Jalovaaran kokouksissa.
Olen itsekin lukenut jotain Toronto-herätyksestä ja Kundaliinivaroituksesta. Joten ymmärrän, mistä tässä ketjussa keskustellaan.

Olin aiemmin itsekin huolissani näistä Kundaliini-hengen eksytyksestä, joka "valtaa" seurakuntia yksi toisensa jälkeen. Sinne menivät Jalovaara ja Juntunen ja Heidi Baker ja moni muukin - samaan kastiin kaikki vaan! Seurakunnissa näytti tapahtuvan todella merkittäviä parantumisia. Se oli todella pelottavaa tekstiä enkä halunnut olla sellaisen kanssa missään tekemisessä.

Aina, kun jossain on herätys, alkaa epäily "Onko se Pyhästä Hengestä?". "Onko Jumala varmasti nyt tämän takana? Ettei vain olisi riivaajia liikkeellä..." Pyörimiset ja kierimiset voivat olla merkki Pyhän hengen toiminnasta - ja voivat olla myös yhtä lailla merkki Saatanan toiminnasta ihmisessä. Paholainen varastaa, valehtelee, tappaa ja tuhoaa! Paholainen ei ole keksinyt itsessään mitään uutta - vaan yrittää matkia kaikkea, mitä Pyhä Henkikin tekee. Pelkät pyörimiset tai muut eivät minusta ole vielä huolestuttavia. Jotkut ihmiset voivat tarvita sellaista vapautumista, että Jumala haluaa vapauttaa heidät väärästä kontrolloinnista - siinä he voivat nauraa hekottaa ääneen tai ulvoa itkusta. Ihmiset voivat eksyä sielullisuuteen ja ylitulkita asioita. Se, että vaikkapa Torontossa (tai missä tahansa) alkaa herätys - se vetää väkeä paikalle. Ihmiset voivat eksyä tunteisiin ja tulkita asioita väärin - se ei silti tarkoita, ettei Jumala olisi herätystä antanut.

Onko sillä väliä, mihin suuntaan ihminen rukoillessa kaatuu? Eteen vai taaksepäin??? Ei mitään merkitystä, jos vain Pyhä henki saa tehdä parantavaa työtään. Jotkut kaatuvat, kaikki eivät kaadu. Kaatuminen tai kaatumattomuus ei ole merkki rukouksen voimasta tai uskon tilasta. Ja Jumala pitää varmasti huolen siitä, ettei kukaan kaatuessaan satuta itseään. Apostolien tekojen 19. luvussa kerrottiin, kuinka Paavalin vaatteita vietiin sairasten päälle ja nämä paranivat. Ymmärrän, että jotkut ovat saaneet kutsun tehdä rukousliinoja tai muita vastaavia "tuotteita". Niitä voidaan myös siunata (vaikka siellä Jalovaaran kokouksessa).

Joskus joku voi nähdä sellaista toimintaa, mikä ei ole Raamatun mukaista. Jos saarnaaja/ puhuja tahallaan vie ihmisiä harhaan, sitä on turha ensisijaisesti vatvoa tällä palstalla tai Suomi24:ssä. Ensinnäkin: Mene ja nuhtele. Ei se ketään hyödytä, jos täällä puhutaan asioista, mutta ei tehdä niiden eteen mitään. Tällä palstalla murehditaan aivan turhaan monia muitakin asioita, istutaan kuppikunnissa ja unohdetaan normaali elämä Jeesuksessa Kristuksessa!
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 41 vierailijaa

cron