Uskovat avioeron edessä ?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Uskovat avioeron edessä ?

ViestiKirjoittaja todael » 08. Marras 2012 21:13

USKOVAT AVIOERON EDESSÄ

Tämä on melko vaiettu aihe, joka syystä alkoi elää sydämessäni. Tässä lyhyitä ajatuksiani.
En kirjoita tätä teoreettisesti vaan suoraan "autotallista" käsin....

(1) Syntiinlankeemus - synnin seurauksena nainen joutuu alistumaan miehen vallittavaksi ja olemaan hänen halunsa kohteena
>> 1Moos. 3:16 Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva".
(2) Syntiinlankeemus - synnin seurauksen miehen osaksi tulee raskas työ, vaivalloinen perheen elättäminen
>> 1Moos. 3:19 Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

Uskovien avioliitossa tulisi olla vahvana "kolmisäikeinen-lanka", Herran siunaus - jonka kautta aviopuolisot elävät Jumalan rakkauden ja kunnioituksen kautta toisiaan kohtaan, niin rukouksessa kuin Jumalan Sanassa. Luomisen perusteella mies on asetettu perheen pääksi, kantamaan vahvempana heikomman astian - naisen sekä lasten osaa. Mies EI saa alistaa, eikä nainen saa pyrkiä miehen "olkapäille" - tasapaino löytyy Herran Jeesuksen rakkaudessa, sekä Jumalan asettamassa luomisjärjestyksessä.

Mikä ajaa niin helposti ristiriitoihin ??

(1) Nainen pyrkii avioliitossa asettumaan miehen yläpuolelle - tähän sortuu myös mies, kun hän käyttää auktoriteettiaan väärin. Aviosuhteeseen syntyy "taistelu-kenttä" päätäntä vallasta ja auktoriteetista. Moni uskovainen mies alistuu tähän, toiset eivät sitä hyväksy. Takana on syntiinlankeemuksesta ja lihasta nouseva kapina Jumalan asettamaa perhejärjestystä vastaan.
= Jumala ei asettanut miestä alistamaan naista, vaan kantamaan naista heikompana astiana avioliiton vaikeuksien, sekä elämän ahdistusten keskellä. Herra Jeesus voi ja kykenee vapauttamaan uskovat keskinäisestä "sodasta" Jumalan tahdon mukaiseen tasapainoon.

Ef. 5:22-27 "Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle; sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja. Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset. Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä, että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton."

(2) Mies on saamaton, laiska ja "vätys". Nainen odottaa mieheltä kovia tuloksia, ja monesti mies helposti jää tämän "riman" alapuolelle. Yhtälailla mies voi käyttää naista "kodinkoneena", jolloin tasapaino järkkyy ja nainen loukkaantuu tilastaan, jossa hän on pelkkä "kodinhoitaja". Aviopuolisoiden tasapaino on siinä, että miehenkin tulisi nöyrtyä kotiaskareisiin, eikä odottaa että nainen tekee kaiken. Toisen nouseminen toisen yläpuolelle aina saa aikaan riitaa.
= Alunperin perheen rakenne oli se, että mies tekee työn, tuo elannon - nainen on kotona ja hoitaa lapset sekä kodin. Nyky-yhteiskunnassa tämä on ehkä enemmän naiselle loukkaavaa - johtuen siitäkin, että mies on alistanut naista väärällä tavalla asemansa johdosta. Jumala kehoittaa miestä tekemään parannuksen tietoisesta laiskuudesta, jolla hän käyttää naista hyväkseen. Nöyrille Jumala antaa armon.

Ef. 5:28 "Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä."

(3) Toistensa syytteleminen. Sodassa on aina kaksi osapuolta - jossa usein kaikki lähtee syyttelemisestä. Nainen kokee miehen "vätyksenä" - mies kokee naisen "nalkuttavana" - ja tässä on jo aineksia "sotaan". Molemmin puolinen ymmärrys lähtee rakkaudesta, ja nöyrtymisestä. Mies joutuu nöyrtymään naisen edessä, kuten nainen miehen edessä. Molemmilta kysytään armollisuutta puolisoaan kohtaan sekä nöyryyttä.
= Jumalan Hengen työ meissä on saada meissä näkyviin Hengen hedelmiä. Näihin kuuluu parisuhteessa nöyryys, sävyisyys, rakkaus, armollisuus jne. Kaiken kaikkiaan Kristuksen mielenlaatu on se, johon Jumala meitä avioliitossa juuri "hioo". Se että toinen puoliso vaatii "täydellisyyttä" kääntyy usein ongelmaksi. Armollisuus on kasvulle ja muutokselle tilaa antamista. Vain Kristuksessa armahdettu voi antaa anteeksi toiselle, ja olla toiselle armollinen.

Matt. 18:21 "Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?""

(4) Anteeksi antamattomuus. Aviopari voi kaivella toinen toistensa virheitä vuosien takaa. Tällainen "nälviminen" kalvaa parisuhdetta, ja usein toimii juuri toista alistavana ja nöyryyttävänä tekona. Molemmat aviopuolisot tekevät virheitä, siksi molemmat tarvitsevat anteeksi antamusta toinen toiseltaan. Täydellistä ihmistä maanpäälle ei olekaan, ei edes uskovissa.
= Kristuksen armo avaa silmämme katselemaan puolisoa Jumalan rakkauden kautta, ja ymmärtämään - että en voi vaatia puolisolta täydellisyyttä, enkä missään tapauksessa saa alistaa puolisoani muistuttamalla vanhoista virheistä. Jumala kun antaa anteeksi, Hän ei enää syntejämme muista. Näin tulisi olla myös avioparien elämässä.

Ef. 4:26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,"
Ps. "103:12 Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meistä rikkomuksemme."

--------------

Jer. 29:11 "Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."

Jumala vihaa hylkäämistä, sekä haureuden synnin kautta tapahtuvaa perheiden rikkoontumista sekä väkivaltaa jossa jompaa kumpaa puolisoa alistetaan joko fyysisesti tai henkisesti. Näissä elämäntilanteissa Jumala on aina valmis kohtaamaan ihmistä, kun ihminen tunnustaa syntinsä ja etsii anteeksi antamusta Herralta Jeesukselta.

Elämme aikaa, jolloin Jumala tahtoo pelastaa ihmisen ja osoittaa armonsa ja rakkautensa. Jokainen ihminen voi kääntyä parannuksessa Herran Jeesuksen puoleen, ja etsiä vapautusta iankaikkisesta rangaistuksesta, johon synti ihmisen lopulta ajaa.

Jumalalla on hyvä tahto ihmistä kohtaan, ja Hän aina tahtoo säilyttää aviopuolisoiden välit, ja palauttaa ne kuntoon Poikansa Jeesuksen kautta. Jumala tahtoo astua ongelmien keskelle ja armonsa sekä totuutensa kautta auttaa ihmistä mahdollisen avioeron edessä.

Suhde on kahden ihmisen välinen - siksi sovinto on myös kahden ihmisen välinen. Tähän Jumala tahtoo ilmestyä armon ja totuuden kautta. Syytön osapuoli ei voi syyttää itseään, että suhde ei palautunutkaan - sovintoon kun tarvitaan kaksi osapuolta. Silti - Jumala antaa AINA mahdollisuuden - kun sitä Häneltä etsimme.

Sananl. 17:15 "Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus."

Herra Jeesus vapauttaa myös väärästä syyllisyydestä, jota voimme kantaa - kun olemme tehneet kaikkemme avioliiton ylläpitämiseksi ja silti avioliitto ei ole kestänyt myrskyjä.

- todael
todael
 

Re: Uskovat avioeron edessä ?

ViestiKirjoittaja KeijoKoo » 08. Marras 2012 23:48

Vaimo uhkasi avioerolla kun paljastui, että olin tullut uskoon. Ei hän sitten onneksi lähtenytkään. Uskonasioista ei saa vaan ääneen puhua kotona.
KeijoKoo
 
Viestit: 15
Liittynyt: 07. Kesä 2012 08:25

Re: Uskovat avioeron edessä ?

ViestiKirjoittaja todael » 09. Marras 2012 13:43

Kiitos Kejio kommentista. Haluan rukouksessa siunata avioliittoasi, että Herra Jeesus pääsee ilmestymään oikealla tavalla - armossa ja rakkaudessa, että puolisosikin pelastuisi.

-------------

Uskovien avioerot ???

Asioista tulisi puhua, sillä monet uskovien avioliitot helposti muodostuvat juuri "hengellisiksi-ulkokuoriksi" joiden takana voi olla pahoinvointia sekä syvää riitaa. Uskovien avioerot ovat myös merkki tästä. Illuusio, että uskovilla menee aina hyvin on väärä. Tarvitsemme ennalta ehkäisevää avointa keskustelua avioliitosta, ja siitä, kuinka Herra Jeesus voi murtaa mahdottomatkin esteet uskovien avioliitoissa.

Perusperiaatte on se, että jos ongelmia "haudataan" ne silloin kasaantuvat ja lopulta voivat "räjähtää-käsiin". Tämä elämän lainalaisuus toimii myös yksilöelämässä, ei vain avioliitossa....

Rukoillaan uskovien avioliittojen puolesta, ja ollaan tukemassa ja auttamassa -eikä osoittamassa heti avioeron vaihtoehtoa.

- todael
todael
 

Re: Uskovat avioeron edessä ?

ViestiKirjoittaja todael » 10. Marras 2012 02:34

Seksuaalisuus on Jumalan lahja avioliittoon
07/09/2012
(kirjoittanut Tero Kaski)

Käsittelen tässä seksuaalisuudesta vain osaa. Tämä on enemmänkin evästystä toivottavasti jo avioliiton alkuvuosille. Miehisyys ja naiseus Jumalan tarkoittamassa mitassa ovat erittäin tärkeitä avioliiton kannalta. Avioliitto yhdistää kaksi erillistä elämää ja kaksi erilaista ihmistä, joiden erilaisuus on tarkoitettu toisilleen ja yhteiselle elämälle avuksi. Parhainta on, jos molempien elämällä on Jumalan antama sama suunta ja valmius toistensa täydentämiseen. Tästä syystä terve kasvu vastuulliseen, Jumalan johdatusta etsivään aikuisuuteen, on tärkeää valmistumista avioliittoonkin.

On monia asioita, joiden vaikutus on voitettava ja jo mieluummin niiden lähteellä. Ensimmäinen vaikeuksien lähde on se, jos jompikumpi ripustaa oman tyhjän elämättömyytensä toisen osapuolen varaan. Toinen vaikeuksien lähde on mielihyvähakuinen seksistinen ja narsistinen aikamme, joka tuottaa paljon Jumalan luoman elämän vastaisia ja sitä rikkovia käsityksiä ja impulsseja. Kolmas usein tajuamatta jäänyt vaikeuksien lähde on uskonnollinen seksuaalikielteisyys. Synnistä varjelemiseen rakennettujen käsky- ja käsitysjärjestelmien vaikutus on usein Jumalan hyvää luomistekoa turmeleva..

Rakentavan seksuaalisuuden pohja kasvaa kodissa, jossa isä ja äiti kunnioittavat toisiaan ja ihailevat toisiaan myös seksuaalisesti. Kasvavan lapsen saama ihailu ja vanhempien myönteinen suhtautuminen, erikoisesti murrosiän muutoksissa, on yksi hyvä lähde, josta ammentaa. Kun on aika seksuaalisen halun herätä, hyvässä ilmapiirissä se ei ole pelottavaa eikä kiireesti tukahdutettavaa, vaan se saa rauhassa kehittyä ja kypsyä. Laulujen laulu sanoo osuvasti, että älkää herätelkö sitä ennenaikaisesti.

http://terokaski.wordpress.com/2012/09/07/seksualisuus/
todael
 

Re: Uskovat avioeron edessä ?

ViestiKirjoittaja Eetu » 11. Joulu 2012 23:12

Noniin lisään oman esimerkkini tähänkin ketjuun.

Olen siis vaimoni kanssa avioeron partaalla. Olen itse rukoillut että Jumala eheyttäisi avioliittomme.
Vaimoni ei halua rukoilla sitä, koska hän haluaa vain rukoilla itselleen viisautta. Olen sanonut vaimolle että ei Jumala tee mitään jos emme yhdessä rukoile liittomme eheytymistä, ei Jumala väkisin anna vaimoni sydämeen rakkautta ja anteeksiantoa minua kohtaan. Vaimoni sanoo tuohon että hän sitten muka rukoileekin mielestäni väärin. Ihmisellä on vapaa tahto ja jos ei vaimo halua rukoilla että liittomme eheytyisi, liitto ei tule eheytymään ja hänen on avioeron harkinta-ajan jälkeen pistettävä sitten se viimeinen hakemus koska hän ei nöyrtynyt ja pyytänyt Jumalalta apua. Itse uskon että Jumala korjaa kaikki rikki olevat asiat minun ja vaimoni välillä mutta jos vaimo ei pyydä Jumalalta samaa kuin minä, Jumala ei eheytä liittoamme.

Tavallaan hakkaan päätäni seinään koska vaimo ei yksinkertaisesti tajua tuota asiaa. Hän on uskossa mutta ei vain suostu tajuamaan tuota. Ihan kuin taistelisin tuulimyllyjä vastaan. Keväällä hän sanoi että "en ole varma onko tämä oikea ratkaisu mutta haluan erota" - sitten neljän tunnin jälkeen laittoi tekstaria että toivois mun olevan siellä. Sitten ne olivatkin nostalgiatunteita, ja arpapeli on jatkunut tähän päivään asti. Viimeisimpiä kommentteja häneltä on mm. "parasta vain pistää tämä pakettiin". Hän uskoo valheeseen, mutta kuten sanottu vapaa tahto tarkoittaa sitä että jos ihminen haluaa väen vängällä uskoa valheeseen, silloin hän voi tehdä niin. Jumala eheyttää liittomme, jos minä ja vaimo sitä yhdessä tuumin pyydämme ja rukoilemme. Se tässä onkin pahinta, kun uskon että Jumala auttaa, jos vain vaimokin pyytäisi viisauden lisäksi sitä että Jumala antaisi välillemme rakkautta. Ei sitä rakkautta mistään muotilehdistä saa ammennettua saatika jostain Madonnan konsertista.

En jaksa enää välillä edes rukoilla. On hetkiä jolloin tuntuu siltä että musertuu tämän kaiken alle, kuten sanottu se, että tiedän ja uskon että Jumala auttaa mutta sitten vaimo ei halua ottaa sitä apua vastaan.
Eetu
 

Re: Uskovat avioeron edessä ?

ViestiKirjoittaja todael » 11. Joulu 2012 23:39

Muistan rukouksissa sinua Eetu. Joskus on tärkeää oppia olemaan kärsivällinen ja välillä joutuu odottamaan asioiden ratkeamista. Kiirehtivän jalka astuu harhaan.

Herralla on ratkaisu tähän tilanteeseesi. Raamatun opetuksen mukaan uskovaiset eivät saa erota muusta syystä kuin tapahtuneen haureuden synnin johdosta.

Todella rukoilen että Herra Jeesus ilmestyy vaimosi sydämessä ja että Herra pääsee parantamaan avioliittonne.

- todael
todael
 

Re: Uskovat avioeron edessä ?

ViestiKirjoittaja toni t » 11. Joulu 2012 23:42

Eetu kirjoitti:Noniin lisään oman esimerkkini tähänkin ketjuun.

Olen siis vaimoni kanssa avioeron partaalla. Olen itse rukoillut että Jumala eheyttäisi avioliittomme.
Vaimoni ei halua rukoilla sitä, koska hän haluaa vain rukoilla itselleen viisautta. Olen sanonut vaimolle että ei Jumala tee mitään jos emme yhdessä rukoile liittomme eheytymistä, ei Jumala väkisin anna vaimoni sydämeen rakkautta ja anteeksiantoa minua kohtaan. Vaimoni sanoo tuohon että hän sitten muka rukoileekin mielestäni väärin. Ihmisellä on vapaa tahto ja jos ei vaimo halua rukoilla että liittomme eheytyisi, liitto ei tule eheytymään ja hänen on avioeron harkinta-ajan jälkeen pistettävä sitten se viimeinen hakemus koska hän ei nöyrtynyt ja pyytänyt Jumalalta apua. Itse uskon että Jumala korjaa kaikki rikki olevat asiat minun ja vaimoni välillä mutta jos vaimo ei pyydä Jumalalta samaa kuin minä, Jumala ei eheytä liittoamme.

Tavallaan hakkaan päätäni seinään koska vaimo ei yksinkertaisesti tajua tuota asiaa. Hän on uskossa mutta ei vain suostu tajuamaan tuota. Ihan kuin taistelisin tuulimyllyjä vastaan. Keväällä hän sanoi että "en ole varma onko tämä oikea ratkaisu mutta haluan erota" - sitten neljän tunnin jälkeen laittoi tekstaria että toivois mun olevan siellä. Sitten ne olivatkin nostalgiatunteita, ja arpapeli on jatkunut tähän päivään asti. Viimeisimpiä kommentteja häneltä on mm. "parasta vain pistää tämä pakettiin". Hän uskoo valheeseen, mutta kuten sanottu vapaa tahto tarkoittaa sitä että jos ihminen haluaa väen vängällä uskoa valheeseen, silloin hän voi tehdä niin. Jumala eheyttää liittomme, jos minä ja vaimo sitä yhdessä tuumin pyydämme ja rukoilemme. Se tässä onkin pahinta, kun uskon että Jumala auttaa, jos vain vaimokin pyytäisi viisauden lisäksi sitä että Jumala antaisi välillemme rakkautta. Ei sitä rakkautta mistään muotilehdistä saa ammennettua saatika jostain Madonnan konsertista.

En jaksa enää välillä edes rukoilla. On hetkiä jolloin tuntuu siltä että musertuu tämän kaiken alle, kuten sanottu se, että tiedän ja uskon että Jumala auttaa mutta sitten vaimo ei halua ottaa sitä apua vastaan.


Eetu ei anneta periksi vaan jatketaan rukoilua ja Herran Jeesuksen avuksi huutamista tässä asiassa. Minun vaimoni ei ole uskossa eikä hän halua ottaa Jumalan apua vastaan mutta Jumala on silti voimallinen armahtamaan ja antamaan mielenmuutoksen parannukseen! Eetu Jumala tulee armahtamaan ja pelastamaan avioliittomme.

Psalmi.145:18. Läsnä on Herra kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
19. Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, ja kuulee heidän huutonsa, ja auttaa heitä.


:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Uskovat avioeron edessä ?

ViestiKirjoittaja Eetu » 12. Joulu 2012 01:02

toni l kirjoitti:
Eetu kirjoitti:Noniin lisään oman esimerkkini tähänkin ketjuun.

Olen siis vaimoni kanssa avioeron partaalla. Olen itse rukoillut että Jumala eheyttäisi avioliittomme.
Vaimoni ei halua rukoilla sitä, koska hän haluaa vain rukoilla itselleen viisautta. Olen sanonut vaimolle että ei Jumala tee mitään jos emme yhdessä rukoile liittomme eheytymistä, ei Jumala väkisin anna vaimoni sydämeen rakkautta ja anteeksiantoa minua kohtaan. Vaimoni sanoo tuohon että hän sitten muka rukoileekin mielestäni väärin. Ihmisellä on vapaa tahto ja jos ei vaimo halua rukoilla että liittomme eheytyisi, liitto ei tule eheytymään ja hänen on avioeron harkinta-ajan jälkeen pistettävä sitten se viimeinen hakemus koska hän ei nöyrtynyt ja pyytänyt Jumalalta apua. Itse uskon että Jumala korjaa kaikki rikki olevat asiat minun ja vaimoni välillä mutta jos vaimo ei pyydä Jumalalta samaa kuin minä, Jumala ei eheytä liittoamme.

Tavallaan hakkaan päätäni seinään koska vaimo ei yksinkertaisesti tajua tuota asiaa. Hän on uskossa mutta ei vain suostu tajuamaan tuota. Ihan kuin taistelisin tuulimyllyjä vastaan. Keväällä hän sanoi että "en ole varma onko tämä oikea ratkaisu mutta haluan erota" - sitten neljän tunnin jälkeen laittoi tekstaria että toivois mun olevan siellä. Sitten ne olivatkin nostalgiatunteita, ja arpapeli on jatkunut tähän päivään asti. Viimeisimpiä kommentteja häneltä on mm. "parasta vain pistää tämä pakettiin". Hän uskoo valheeseen, mutta kuten sanottu vapaa tahto tarkoittaa sitä että jos ihminen haluaa väen vängällä uskoa valheeseen, silloin hän voi tehdä niin. Jumala eheyttää liittomme, jos minä ja vaimo sitä yhdessä tuumin pyydämme ja rukoilemme. Se tässä onkin pahinta, kun uskon että Jumala auttaa, jos vain vaimokin pyytäisi viisauden lisäksi sitä että Jumala antaisi välillemme rakkautta. Ei sitä rakkautta mistään muotilehdistä saa ammennettua saatika jostain Madonnan konsertista.

En jaksa enää välillä edes rukoilla. On hetkiä jolloin tuntuu siltä että musertuu tämän kaiken alle, kuten sanottu se, että tiedän ja uskon että Jumala auttaa mutta sitten vaimo ei halua ottaa sitä apua vastaan.


Eetu ei anneta periksi vaan jatketaan rukoilua ja Herran Jeesuksen avuksi huutamista tässä asiassa. Minun vaimoni ei ole uskossa eikä hän halua ottaa Jumalan apua vastaan mutta Jumala on silti voimallinen armahtamaan ja antamaan mielenmuutoksen parannukseen! Eetu Jumala tulee armahtamaan ja pelastamaan avioliittomme.

Psalmi.145:18. Läsnä on Herra kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
19. Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, ja kuulee heidän huutonsa, ja auttaa heitä.



Kiitos rohkaisusta, nyt ei todellakaan anneta periksi, Jumala auttaa meitä.

Matt. 7:7 "Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan."
Eetu
 

Re: Uskovat avioeron edessä ?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 12. Joulu 2012 10:05

Eetu ja Toni:

Olette vaikeassa tilanteessa ja on ihan ymmärrettävää ettei aina edes jaksa rukoilla asian puolesta ja toisinaan asia voi ahdistaa tosi kovasti. Muistakaa se että me uskovina rukoilemme teidän puolestanne sinäkinä päivänä kun ette itse jaksa.

ja mikä parasta, niin te olette molemmat Kaikkivaltiaan Jumalan Iankaikkisten käsivarsien kannattelemina, Hänen täydellisen rakkautensa kohteina.

Room 8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. 27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.

Jumala itse myös kantaa teitä rukouksessa joka hetki!
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Uskovat avioeron edessä ?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Joulu 2012 23:22

PetriFB kirjoitti:Eetu ja Toni:

Muistakaa se että me uskovina rukoilemme teidän puolestanne sinäkinä päivänä kun ette itse jaksa.



Tonin ja Eetun (perheiden) avioliitto on minunkin ja varmasti monen muunkin esirukouslistalla ja tulee olemaankin kunnes asiat ratkeaa! Älkää veljet lannistuko!

PS. 42:5

Miksi olet masentunut, sieluni, miksi olet niin levoton? Odota Jumalaa! Vielä saan kiittää häntä, Jumalaani, auttajaani.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa

cron