Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

ViestiKirjoittaja Minä vain » 25. Marras 2012 04:54

Herman.

Tässä kohden uskomme eri tavoin. Ja koska tämä on mielestäni äärimmäisen oleellinen asia, pidän sinun uskomustasi melko eksyttävänä. Minä uskon, että Jumala on antanut itsestään selkeän ilmoituksen Raamatun 66 kirjan muodostamassa kokonaisuudessa, ja johdattanut niin että nuo kirjat ovat tulleet yhdeksi kokonaisuudeksi ja säilyneet meidän päiviin asti, vaikka sitä on todella usein koitettu tuhota. Jos Jumalan ilmoitus olisi aivan hajallaan siellä täällä jopa eri kirjojen sisällä, eikä kenelläkään maailman ihmisellä olisi yksimielisyyttä siitä mitkä kirjoitukset siihen kuuluvat ja mitkä eivät, ei Jumala vaikuttaisi kovin halukkaalta ilmoittamaan itseään ihmisille.


Ei vaikuta halukkaalta ilmoittamaan ei, ei ainakaan kirjan kautta.
Hänen tahtonsa onkin, että kaikki uskoisivat hänen Poikaansa....
Tässä se ilmoitus onkin.
Juutalaisetkin odottivat messiasta, joka ilmoittaa kaiken.

Koko universumi todistaa Hänen töistään, niille jotka uskovat.
En ymmärrä miten Jeesuksen käsky katsoa lintuja liittyy tähän? Minähän uskon, että Raamattuun kirjatut Jeesuksen käskyt kuuluvat Jumalan ilmoitukseen.


Ja Jeesuksen "käsky" opetus sanoi taas, että katsokaa lintuja, Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne? , ei hän sanonut pitäkää katseenne kirjoituksissa, niin kuin lainoppineet ja fariseukset vaan "katsokaa ympärillenne"
Juutalaisille hän todisti kirjoituksista, että hän on se Messias, joka oli tuleva.


En taaskaan puhunut yksittäisistä tapahtumista, vaan yleisestä ilmoituksesta. Esimerkki:

YLEINEN ILMOITUS (kreik. "logos"): Jumala on luonut ihmisen mieheksi ja naiseksi, eikä Hän halua että samaa sukupuolta olevat ovat sukupuolisessa yhteydessä.
"ERITYINEN ILMOITUS" (kreik. "rhema"): Jumala johdatti juuri minut ja vaimoni menemään naimisiin ja perustamaan perheen.

Ymmärrätkö näiden eron?


Jep, ymmärrän.
Ja vieläkin sanon, että voi olla Hänen yleisiä ilmoituksia muuallakin kuin vain raamatussa.


Oikeassa ja väärässä rahassakin löytyy jotain yhtäläisyyksiä. Itse asiassa niistä löytyy usein erittäin vähän eroavaisuuksia. Silti vain toinen niistä on oikea.
Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi, sanotaan Raamatussa. Sen suurimpia strategioita on esiintyä ulkoisesti oikeanlaisena, kopioida joitain asioita kristillisyydestä hämätäkseen ihmisiä luulemaan, että kaikki on samaa.


Totta, mutta pitää olla harjaantunut, että voi erottaa totuuden ja valheen.
Saatana yrittää kahlita ihmisen aina johonkin, esim. näin: "katso ja kuuntele tuota, eikö hän puhukin totta?
Hän on muslimi, kristitty, hindu, buddhisti, joogi, sinunkin pitäisi olla muslimi, kristitty, hindu, buddhisti, joogi "
Ja ellemme osaa tuomita oikeita tuomioita, emme osaa katsoa oikein.
hedelmä kun on hyvä, sen voi syödä, kun se on paha, sitä ei tule syödä, tai alkaa voimaan pahoin.
Jos Jumala on antanut meille elimistön, joka voi pahoin ja oksentaa, miksei hän olisi antanut meille hengellistä samanlaista kykyä?

Raamattu kuitenkin sanoo:
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla (Room.3:23)
ja
synnin palkka on kuolema (Room.6:23)
Raamatun mukaan omat tekomme, olivat ne sitten "hyviä" tai "pahoja" ei meitä hyödytä. KAIKKI ovat tehneet syntiä, ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, ja ansaitsevat palkakseen KUOLEMAN. Ja saavat sen myös, jos palkkaamme alamme vaatimaan. Vain Jumalan armosta voimme pelastua ja saada armosta osaksemme iankaikkisen elämän. Ja todellisesti hyvät teot ovat vain tuon pelastuksen hedelmää, meihin itsemme ulkopuolelta tulleen Pyhän Hengen vaikutusta ja hedelmää meissä, jota emme oikeastaan tee me itse, vaan Kristus meissä (kts. Gal.2)


Se on ihmeellistä, että vain pahat teot lasketaan mutta hyvät unohdetaan, vaikka Jeesus sanoikin näin: Matteus 25
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

Miika 6:8 Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä?

Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla (Room.3:23)
synnin palkka on kuolema (Room.6:23)
Nuo eivät päde esim. vastasyntyneeseen lapseen.
Jokainen tekee tietysti virheitä elämänsä aikana, ja kun niistä oppii ja niistä tekee parannuksen, ne saadaan anteeksi Jumalalta, myös ilman mitään rituaaleja.
Jumala tuntee sydämen, tuntee aidon katumuksen ja näkee aidon parannuksen teon.
Toki me monesti tarvitsemme jotain, joka vetää meitä puoleensa, jotain joka muuttaa meidät, se on selvä, mutta parannuksen voi tehdä pieni lapsikin, kun esim. vanhemmat opettavat, en tiedä miten opettavat, kurittamalla vai puhumalla, mutta se parannus voi tapahtua.
Ja koska Jeesus sanoi tämänkin:
Matt. 5:25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen
Luuk 12:58 Kun kuljet riitapuolesi kanssa hallitusmiehen eteen, niin tee matkalla voitavasi päästäksesi hänestä sovussa eroon, ettei hän raastaisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei oikeudenpalvelija heittäisi sinua vankeuteen.

Ei Jumalan edessä käsitellä kaikkia asioita, jotka ovat sovittu, niitä ei viedä viimeiseen tuomioon asti.
Sovittu ja parannettu on sovittu ja parannettu.
kahden riita on kahden riita, jos asia ei ratkea se menee oikeuteen, jos ratkeaa, niin oikeutta ei tarvita.
Mutta se edellyttä että se totisesti on ratkennut sydäntä myöden ja kaikki ovat "tyytyväisiä".

Gandhi kävi paljon keskusteluja uskovan Stanley Jonesin kanssa, ja Gandhi totesi itse sen jälkeen, ettei hän ole Raamatun mukaan kristitty, vaikka hän piti joitakin Jeesuksen sanoja hyvinä (esim vuorisaarnaa).


niin, voi hyvinkin olla.
Itse uskon, että hän Jeesuksen tavattuaan olisi huomannut, että heillä on saman kaltaiset tavoitteet Ja heistä olisi tullut ystävät.
Tosin kristityistä hän ei pitänyt, koska he eivät olleet hänen mukaansa kristuksen kaltaisia, josta hän taas piti.
Tiedä häntä, Herra tietää.
Minä vain
 

Re: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

ViestiKirjoittaja Minä vain » 25. Marras 2012 05:14

Lonelyrider.

Puhut kyllä kauniisti minä vain, mutta se on epäsoinnussa raamatun ilmoituksen kanssa. Kenessäkään muussa ei ole pelastusta kuin Jeesuksesta. Minun toimivaltaani ei kuulu miettiä, miksi joku ei ole kuullut Hänestä joka maailman on päästänyt pahan vallasta, kautta aikain on ollut jonkin mittapuun mukaan(ihmissilmin katsottuna) hyviä ihmisiä, mutta se ei riitä...


Kiitos.
Minulle riittää, että olen sopusoinnussa Jeesuksen opetuksen kanssa, se on ainoa joka merkitsee.
Hänhän on se tuomari, joka on kertonut mitä Jumala tahtoo.

Sinä et taidakaan tietää sitä, että oikeasti hyviä ihmisiä ei ole olemassakaan, ihminen voi kertoa sanoissaan ihania asioita, mutta hän ei kykene täyttämään lakia, joka tarvittasiin pelastukseen lain kautta. Mahatma Gandhikin oli ihminen, vaikka kauniita filosofisia ajatuksia toi julki, hänen sisintään en tunne, mutta tiedän mitä ihmisyys on pohjimmiltaan.

lainaan tähän hänen sanontaansa
”Onnellisuus on se, kun ajatuksesi, sanasi ja tekosi ovat sopusoinnussa.”

Sen takia, koska rakastan Jumalaa yli kaiken, rakastan myös sitä sanaa, jonka Hän on kirjoitustensa kautta antanut. Rakkaus ei kuuntele sitä miltä minusta tuntuu milloinkin hyvältä, rakkaus kunnioittaa Jumalaa ja sitä että Hän tietää parhaiten. Ei Hän Poikaansa antanut siksi, että sillä ei olisi sitten mitään merkitystä. Jos ihminen pelastuu olemalla hyvä, Jeesusta ei tarvittaisi, vai mitä?


Kyllä Jeesusta tarvitaan, mehän näemme kuinka hän vaikuttaa tänäkin päivänä, kuinka maailma on muuttunut niistä ajoista.
Kuka meitä suojelisi? Kenen nimissä me ajaisimme henkiä ulos? Ketä parantaisi sairaat? Kuka lohduttaisi? kuka antaisi toivon? Kuka kulkisi meidän edellämme näyttäen tietä?
Jeesuksen merkitys on paljon suurempi kuin pelkkä syntiuhri.
Ja jos oinaat ja lampaatkin kelpasivat ennen kansan edestä, niin Jumalan Poika on jotain niin suurta, että sillä sovitettiin koko maailman synnit, ja pysyvästi.
Minä vain
 

Re: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

ViestiKirjoittaja Herman » 25. Marras 2012 10:35

Minä vain kirjoitti:Herman.

Tässä kohden uskomme eri tavoin. Ja koska tämä on mielestäni äärimmäisen oleellinen asia, pidän sinun uskomustasi melko eksyttävänä. Minä uskon, että Jumala on antanut itsestään selkeän ilmoituksen Raamatun 66 kirjan muodostamassa kokonaisuudessa, ja johdattanut niin että nuo kirjat ovat tulleet yhdeksi kokonaisuudeksi ja säilyneet meidän päiviin asti, vaikka sitä on todella usein koitettu tuhota. Jos Jumalan ilmoitus olisi aivan hajallaan siellä täällä jopa eri kirjojen sisällä, eikä kenelläkään maailman ihmisellä olisi yksimielisyyttä siitä mitkä kirjoitukset siihen kuuluvat ja mitkä eivät, ei Jumala vaikuttaisi kovin halukkaalta ilmoittamaan itseään ihmisille.


Ei vaikuta halukkaalta ilmoittamaan ei, ei ainakaan kirjan kautta.
Hänen tahtonsa onkin, että kaikki uskoisivat hänen Poikaansa....
Tässä se ilmoitus onkin.
Juutalaisetkin odottivat messiasta, joka ilmoittaa kaiken.


Tämä keskustelu nyt kiertää hieman kehää. Tuo on aivan totta ja olen sen useaan otteeseen itsekin sanonut. Jeesus Kristus on Jumalan täydellinen ilmoitus. Mutta Raamattu on kokonaisuudessaan todistus Jeesuksesta Kristuksesta, eli kirjoitusten tasolla se on täydellinen ilmoitus. Jumala ei ole ilmoittanut itseään ainoastaan kirjaviisauden kautta, vaan lähetti ainoan Poikansa, joka oli täynnä Henkeä, ilmaisemaan minkälainen Isä on. Ja ennenkaikkea sovittamaan syntivelkamme. Mutta Jumala on myös kirjoituttanut Henkensä kautta tästä kaikesta, että meillä olisi jokin kiintopiste uskomme perustaksi.

Jeesus itse moneen otteeseen korosti "Mooseksen lakia, profeettoja ja psalmeja", eli tuntemaamme Vanhaa testamenttia, ja kun sitä kokonaisuutena tutkitaan, voidaan sanoa sen käytännössä olevan Jeesuksen historian kirja. Uusi testamentti taas on todistuksia Jeesuksen silminnäkijöiltä. Kaikki kiteytyy Jeesukseen, Raamatun kirjoitukset ovat täydellisen Kristus-keskeisiä. Raamattu on sana Sanasta. Vähän samalla tavalla kuin matematiikan kaava on kirjalliseen muotoon merkittynä se, mikä on totta ja mikä voidaan konkreettisesti todentaa. 1+1=2 on pelkkiä viivoja paperilla, mutta nuo viivat ilmaisevat todellisen totuuden, jos ymmärrät vertauksen.


Koko universumi todistaa Hänen töistään, niille jotka uskovat.
En ymmärrä miten Jeesuksen käsky katsoa lintuja liittyy tähän? Minähän uskon, että Raamattuun kirjatut Jeesuksen käskyt kuuluvat Jumalan ilmoitukseen.


Ja Jeesuksen "käsky" opetus sanoi taas, että katsokaa lintuja, Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne? , ei hän sanonut pitäkää katseenne kirjoituksissa, niin kuin lainoppineet ja fariseukset vaan "katsokaa ympärillenne"


Niin, Jumala ilmoitti itsestään tuolla vertauksella ja kehoituksella. Eli tuo vertaus ja kehoitus oli osa Jumalan yleistä ilmoitusta (logos). Sitä toteuttamalla voimme sitten saada Jumalan erityistä ilmoitusta (rhema). En vieläkään ymmärrä, mikä pointtisi tässä oli? Ei täällä kukaan ole sanonut, että pitäisi pitää koko ajan silmät kiinni (konkreettisesti) Raamatussa. Raamatun sanan kuulemisen kautta meille syntyy usko, jonka kautta avautuu yhteys Jumalaan, ja sitten voimme elää Jumalan yhteydessä. Mutta ilman uskoa joka syntyy kuulemisesta, ei ole yhteyttä Jumalaan vaikka istuisi 24/7 nokka kiinni Raamatussa.


Oikeassa ja väärässä rahassakin löytyy jotain yhtäläisyyksiä. Itse asiassa niistä löytyy usein erittäin vähän eroavaisuuksia. Silti vain toinen niistä on oikea.
Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi, sanotaan Raamatussa. Sen suurimpia strategioita on esiintyä ulkoisesti oikeanlaisena, kopioida joitain asioita kristillisyydestä hämätäkseen ihmisiä luulemaan, että kaikki on samaa.


Totta, mutta pitää olla harjaantunut, että voi erottaa totuuden ja valheen.
Saatana yrittää kahlita ihmisen aina johonkin, esim. näin: "katso ja kuuntele tuota, eikö hän puhukin totta?
Hän on muslimi, kristitty, hindu, buddhisti, joogi, sinunkin pitäisi olla muslimi, kristitty, hindu, buddhisti, joogi "
Ja ellemme osaa tuomita oikeita tuomioita, emme osaa katsoa oikein.
hedelmä kun on hyvä, sen voi syödä, kun se on paha, sitä ei tule syödä, tai alkaa voimaan pahoin.
Jos Jumala on antanut meille elimistön, joka voi pahoin ja oksentaa, miksei hän olisi antanut meille hengellistä samanlaista kykyä?


Raamatussa kerrotaan, että Hän antaa sellaisen hengellisen kyvyn niille, jotka ovat Jeesuksen uskon kautta uudestisyntymässä tulleet Pyhästä Hengestä osallisiksi. Ilman Pyhää Henkeä ei kellään ole sellaista kykyä, vaan olemme synnin tähden kaikki pimeydessä ja sokeita.

'Minä vain', onko sinulla Pyhä Henki? Jos on, niin miten olet saanut ja millä tavalla?


Se on ihmeellistä, että vain pahat teot lasketaan mutta hyvät unohdetaan, vaikka Jeesus sanoikin näin: Matteus 25
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.


Mikä on mielestäsi Raamatun ydin? Viisaudet ja elämänohjeet? Sieltä löytyy myös paljon niitä, mutta aivan selkeästi ydin on sanoma synnistä ja sovituksesta. Kaikki sen viisaudet ja elämänohjeet tulee nähdä synnin ja sovituksen valossa.

Matteuksen luvussa 25 Jeesus puhuu vertauksen vuohista ja lampaista. Vuohet tuomitaan pahojen tekojen tähden, ja lampaat pelastetaan hyvien tekojen tähden. Vuohille Jeesus mainitsee ainoastaan pahat teot, kun taas lampaille ainoastaan hyvät teot. Jeesus ei vertauksessa sano lampaille, että olette tehneet enemmän hyvää kuin pahaa, eikä vuohille päinvastoin, vaan Hän puhuu lampaille pelkistä hyvistä ja vuohille pelkistä pahoista teoista. Kysymys: Onko ketään ihmistä, joka on tehnyt pelkkää hyvää? Tai onko ketään, joka on tehnyt pelkkää pahaa? Ei ole. Eli tuo vertaus itse asiassa sisältää opetuksen synnistä ja sovituksesta! Lampaiden pahoja tekoja ei muisteta, koska ne ovat Jeesuksen veren kautta pesty pois. Vuohilta taas ei muisteta niinsanotusti hyviä tekoja, koska ne ovat synnissä tehtyjä.

Näetkö? Raamatun ydinsanoma on RISTI, ja se tulee ilmi kaikissa sen opetuksissa, kun Pyhä Henki meille niitä valaisee. Ihmiset näkevät niissä vaan viisauksia ja elämänohjeita, mutta hengellinen näkee kaikessa ilosanoman Jeesuksesta syntiemme sovittajana.


Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla (Room.3:23)
synnin palkka on kuolema (Room.6:23)
Nuo eivät päde esim. vastasyntyneeseen lapseen.


Ei niin, tämä tulee myös ilmi Raamatusta.

Jokainen tekee tietysti virheitä elämänsä aikana, ja kun niistä oppii ja niistä tekee parannuksen, ne saadaan anteeksi Jumalalta, myös ilman mitään rituaaleja.


Miten teet parannuksen? Sanotko vaan "anteeksi Jumala"? Raamattu sanoo, että ilman verenvuodatusta ei ole anteeksiantoa. Vanhassa liitossa Jumala vaati eläinuhreja syntien sovitukseksi. Uudessa liitossa nuo eläinuhrit ovat lakkautettu, koska koko ihmiskunnan puolesta on annettu täydellinen uhri, johon kaikki eläinuhrit viittasivat. Jumalan Karitsa, Jeesus Kristus. Olet oikeassa, ettemme tarvitse rituaaleja (enkä muuten ole huomannut, että kukaan täällä olisi mistään rituaaleista puhunut). Jeesus on kertakaikkisesti sovittanut syntimme, ja siinä on parannuksentekomme, anteeksiantomme ja virheistä oppimisemme ainoa perusta. Jos uskomme, että parannuksenteko tai anteeksipyyntö itsessään olisi riittävä, emme ole tulleet sovitetuksi ja olemme vielä pimeydessä.

Sinun kirjoituksissasi tulee ilmi, että koetat elää oikeaa elämää, ja käytät Raamattua siihen apuna. Annan sinulle kehoituksen: Lue Raamattua avoimemmalla mielellä. Unohda ennakkoluulosi siitä, mikä tämä kirja on, ja katso vain mitä siihen on kirjoitettu. Pyydä Jumalalta ilmestyksen ja viisauden henkeä Kristuksen tuntemisessa. Alat näkemään, että koko Raamattu on itseasiassa yksi iso kuva ristiinnaulitusta Kristuksesta. Kaikella rakkaudella sinua siunaten Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Herman
 

Re: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Marras 2012 13:02

"Minulle riittää, että olen sopusoinnussa Jeesuksen opetuksen kanssa, se on ainoa joka merkitsee.
Hänhän on se tuomari, joka on kertonut mitä Jumala tahtoo."

Muista, että Jeesus ei koskaan kumonnut kirjoituksia, eikä raamatun kirjoitukset ole ristiriidassa Jeesuksen opetusten kanssa. On eri asia, olla kirjanoppinut, se tarkoittaa sitä, ettei ymmärrä kirjoituksia, mutta kirjoituksia ei ole kumottu mitenkään silti.

"Kyllä Jeesusta tarvitaan, mehän näemme kuinka hän vaikuttaa tänäkin päivänä, kuinka maailma on muuttunut niistä ajoista.
Kuka meitä suojelisi? Kenen nimissä me ajaisimme henkiä ulos? Ketä parantaisi sairaat? Kuka lohduttaisi? kuka antaisi toivon? Kuka kulkisi meidän edellämme näyttäen tietä?
Jeesuksen merkitys on paljon suurempi kuin pelkkä syntiuhri.
Ja jos oinaat ja lampaatkin kelpasivat ennen kansan edestä, niin Jumalan Poika on jotain niin suurta, että sillä sovitettiin koko maailman synnit, ja pysyvästi."

Syntien sovitusta, ei periaatteessa voi ottaa omalle kohdalle, jos ei usko Poikaa. Tottakai Jeesus sovitti koko maailman synnit, mutta se ei tarkoita sitä, ettäkö ilman parannusta voi käydä aterioitsemaan Hänen kanssaan. Tulee ymmärtää kaikki omalle kohdalle ja elää elämää Kristuksessa... Se myös tarkoittaa valvomista, oman tilansa valvomista, omatuntomme syyttää tai puolustaa vieläkin, uskovana ollessa... jos emme paaduta sen ääntä.
lonelyrider
 

Re: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

ViestiKirjoittaja Minä vain » 26. Marras 2012 03:23

Herman.

Tämä keskustelu nyt kiertää hieman kehää. Tuo on aivan totta ja olen sen useaan otteeseen itsekin sanonut. Jeesus Kristus on Jumalan täydellinen ilmoitus. Mutta Raamattu on kokonaisuudessaan todistus Jeesuksesta Kristuksesta, eli kirjoitusten tasolla se on täydellinen ilmoitus. Jumala ei ole ilmoittanut itseään ainoastaan kirjaviisauden kautta, vaan lähetti ainoan Poikansa, joka oli täynnä Henkeä, ilmaisemaan minkälainen Isä on. Ja ennenkaikkea sovittamaan syntivelkamme. Mutta Jumala on myös kirjoituttanut Henkensä kautta tästä kaikesta, että meillä olisi jokin kiintopiste uskomme perustaksi.

Jeesus itse moneen otteeseen korosti "Mooseksen lakia, profeettoja ja psalmeja", eli tuntemaamme Vanhaa testamenttia, ja kun sitä kokonaisuutena tutkitaan, voidaan sanoa sen käytännössä olevan Jeesuksen historian kirja. Uusi testamentti taas on todistuksia Jeesuksen silminnäkijöiltä. Kaikki kiteytyy Jeesukseen, Raamatun kirjoitukset ovat täydellisen Kristus-keskeisiä. Raamattu on sana Sanasta. Vähän samalla tavalla kuin matematiikan kaava on kirjalliseen muotoon merkittynä se, mikä on totta ja mikä voidaan konkreettisesti todentaa. 1+1=2 on pelkkiä viivoja paperilla, mutta nuo viivat ilmaisevat todellisen totuuden, jos ymmärrät vertauksen.


Juutalaiset tahdottiin lunastaa lain alta, sitten pakanat tahdottiin sitoa Jeesuksen nimissä lain alle, tätä käytti kirkko, että mooseksen laki on voimassa, siksi esim. noitaroviot roihusivat ja kuolemantuomioita jaettiin, vaikka Jeesus oli opettanut, ettei ole lupa tappaa. Mutta "koska Jumala on muuttumaton, hän on sama eilen ja tänään ja aina", niin Jeesuksen nimissä tehtiinkin jotain muuta, hänestä tehtiin syyttäjä puolustajan sijaan. Tämä kertoo, että he tunsivat ihan erilaisen Jumalan kuin sen jonka Jeesus tuli ilmoittamaan.
Koska mitä hyötyä on kuolleesta tai vankeudessa olevasta?
Ennemmin hyötyä on entisestä rikollisesta joka on tehnyt parannuksen, se on Jumalan tahto.
Toki ymmärrys pitää istuttaa jokaiseen ihmiseen, mutta sitäkään ei voi tehdä vanhan kaavan mukaan, josta ei ollut hyötyä, joka ei ole voimassa sillä nyt on uusi voimassa.
Pitää Julistaa Evankeliumia, ilosanomaa, mutta niinkuin Jeesus sanoi: "Niin on jokainen kirjanoppinut, joka on tullut taivasten valtakunnan opetuslapseksi, perheenisännän kaltainen, joka tuo aarrekammiostaan esille uutta ja vanhaa".
Jeesus tuli ottamaan pois maailman synnin, murskaamaan käärmeen pään.
Hän tuli tekemään tyhjäksi perkeleen teot, vapauttamaan ihmiset.
Jeesus puhui Mooseksen laista ja Jumalan käskyistä.
on puhuttu kahdesta liitosta, orjuudesta ja vapaudesta.
Lain orjat tai Hengessä vapaat.
Lain noudattaminen tai uskon kautta vapautetut.

Perkele on valhe, Jumala on totuus.
Perkele on syyttäjä, Jumala on armahtaja.
Perkele on tappaja, Jumala tekee eläväksi.
Perkele sitoo, Jumala vapauttaa.
Perkele sokaisee, Jumala avaa silmät.

Nykyään niitä on jo käännetty toisin päin, koska valhe vaikuttaa myös kristinuskossa.
Siksi jos meidät johdatetaan tuntemaan totuus, ja me juurrumme totuuteen, ja silloin valheella ei ole meihin mitään valtaa.

Niin, Jumala ilmoitti itsestään tuolla vertauksella ja kehoituksella. Eli tuo vertaus ja kehoitus oli osa Jumalan yleistä ilmoitusta (logos). Sitä toteuttamalla voimme sitten saada Jumalan erityistä ilmoitusta (rhema). En vieläkään ymmärrä, mikä pointtisi tässä oli? Ei täällä kukaan ole sanonut, että pitäisi pitää koko ajan silmät kiinni (konkreettisesti) Raamatussa. Raamatun sanan kuulemisen kautta meille syntyy usko, jonka kautta avautuu yhteys Jumalaan, ja sitten voimme elää Jumalan yhteydessä. Mutta ilman uskoa joka syntyy kuulemisesta, ei ole yhteyttä Jumalaan vaikka istuisi 24/7 nokka kiinni Raamatussa.


Koska usko syntyy Kristuksen sanan kautta ja kristus toi evankeliumin.
Otollinen ottaa hänen sanansa vastaan ja ottaa silloin hänet vastaan.

Raamatussa kerrotaan, että Hän antaa sellaisen hengellisen kyvyn niille, jotka ovat Jeesuksen uskon kautta uudestisyntymässä tulleet Pyhästä Hengestä osallisiksi. Ilman Pyhää Henkeä ei kellään ole sellaista kykyä, vaan olemme synnin tähden kaikki pimeydessä ja sokeita.

'Minä vain', onko sinulla Pyhä Henki? Jos on, niin miten olet saanut ja millä tavalla
?

Se oli se evankeliumi, millä itsekin tulin uskoon, oikein aidosti uskoon, näin erään joka oli tullut uskoon ja hänen elämässä oli todellinen muutos.
Hän puhui vain rakkaudesta, Jeesuksesta ja Jumalan hyvyydestä.
Arvaa vain alkoiko kiinnostamaan oikein todellisesti uskonasiat? KYLLÄ
Olin jo uskova, uskoin Jumalaan, sillä minulla oli kokemuksia jo Jumalan olemassaolosta, mutten tiennyt Jeesuksesta niin paljoa.
Luin Johanneksen evankeliumin, ja tajusin kuinka hyvä Jeesus on, kuinka rakastava onkaan Jumala.
Rukoilin Jumalan johdatusta ja siitä alkoi minun uskonkasvuni ja minua on johdatettu "sinne tänne".
Omin päin myös uskovien puheiden takia raamatun muihinkin kirjoihin, sieltä täältä ja Arvaa vain oliko hirveää lukea Raamattua mooseksen kirjoja, laista ja muita ja jopa joitain kirjeitäkin sen rakkauden jälkeen?
kun rakkautta ei ollutkaan? Oli vain sanoja, tämä on rakkautta, kurita lastasi. Armotonta, kerran Jeesus on uhrattu, jos teet virheen ei ole enää uhria?
Oliko vapaus sitä, että nyt ei ole varaa enää mihinkään virheeseen, nyt onkin sidottu oikein kunnolla lain alle, vielä tiukemman lain alle kuin edellinen, jossa ajatuksetkin tuomitaan.
Eli vieläkin vaaditaan uhria? vaikka Jumala sanoo, ettei uhrit mielytä, vaan hyvät teot, parannuksen teot ja viimeinen uhri on uhrattu.
Hyvät teot eli hedelmät ovat otollisia uhreja Jumalalle, jos uhreista pitää puhua.
Ja me kasvamme armon alla, ilman kuritusta, kuritusta tulee, jos muu ei auta, mutta se vaatii jo paljon enemmän, kuin väärän sanan tai askeleen harhan.
Jumala ohjaa rakkaudellisesti ja hellästi, hän on kärsivällinen kasvattaja, ei äkkipikainen vitsalla hakkaaja.
Ja minua on johdatettu evankeliumiin, ja paljon muutakin raamatun ulkopuolelta olen syönyt.
Missä ikinä on totuutta ja opetusta ihmisestäkin, olen siellä tutkinut ja syönyt.
Minulle ei merkkaa se, kuka puhuu, onko uskovainen mihin uskova, mihin uskontoon kuuluu, vaan sen ihmisen sanat kertovat kenelle hän kuuluu.
Niistä löytyy totuutta tai valhetta, löytyy hyvää tai pahaa. ne pitää koetella, eikä automaattisesti siirtää totuutta roskakoriin, koska sanoja oli esim buddhisti ja toisinpäin, että vaikka oli valhetta, se pitää uskoa, koska sanoja oli kristitty.
En ota itselleni minkään uskonnon leimaa, ainut minkä suostun ottamaan, on "totuuden leima", Jumalan antama sinetti.
Eihän Jeesuksellakaan ollut leimoja, ympärileikkaus lihan puolesta, ja taivaasta Jumalan sinetti.
Jumalan leima oli hänessä. Se leima on tärkein.

Silloin kun tulin uskoon, olin rukoillut Pyhää henkeä, että minut täytettäisiin sillä.
Ja olin silloin kulkemassa johdatuksen mukaan ja katsoin videota ja eräs juuri kuvailu kun sai tuntea rakkauden joka tuli häneen ja kun videossa tuli kohta, jossa sanottiin, Welcome to a new world, silloin alkoi lämpimät väreet kulkemaan päästä varpaisiin asti.
Ja sitten sanottiin: what is happening to you, is awakening, what is happening to you the greatest thing that can happen to any human being.
and altought this time may seen very dark, know that, a very bright light, is about to emerge, inside you.
Se oli voimakas tunne, ihana, rakkautta, sai nuoren miehen kyyneliin.
Uudesti syntymistä olin myös tutkinut mitä se tarkoittaa, ja ei mennyt tästä kuin ehkä muutama päivä, kun sain kelalta uuden sairausvakuutus kortin.
Ja siinä paperissa luki jotenkin näin, että kela kortti lähetetään kaikille *************** (en muista)******* ja vasta syntyneille.
oliko se todistus Jumalalta uudestisyntymisestä, en tiedä, mutta näin tapahtui.

Nämä olivat asioita, jotka minulle ihan alkutaipaleella tapahtui.

Mikä on mielestäsi Raamatun ydin? Viisaudet ja elämänohjeet? Sieltä löytyy myös paljon niitä, mutta aivan selkeästi ydin on sanoma synnistä ja sovituksesta. Kaikki sen viisaudet ja elämänohjeet tulee nähdä synnin ja sovituksen valossa.


Ydin on jo Luomiskertomuksessa ja siinä kerrotaan juuri miksi ja mitä tapahtui.
Ydinsanoma ei ole synnin sovitus, vaan sen pois ottaminen.
Käärmeen tuhoaminen, valheen tuhoaminen.
Ihmisen tuominen valheesta totuuteen.
Valhe on kuin käärme, se kietoutuu saaliinsa ympärille ja puree.
käärmeen myrkky myrkyttää ja lopulta saalis kuolee.
Ja käärme elää niin kauan kuin sillä on syötävää.
Kun valhe ei enää saa otettaan kenestäkään, kun totuus tekee meidät immuuniksi myrkylle, käärme kuolee itse.
Kaikkihan tietävät, että valhe ei voi elää kuin ihmisessä.
Jeesus teki tämän kaikilla tavoilla, toteutti kaiken, jotta tuo käärme ei saisi meistä enää otetta.
Hän teki sen Jumalan viisaudella ja kaikki vertaukset ovat kätkettyä viisautta ja teoillaan Jumala todisti vielä, että hän on se, jota ja johon tulee uskoa, sillä itse Jumala on hänen kanssaan.

Miten teet parannuksen? Sanotko vaan "anteeksi Jumala"? Raamattu sanoo, että ilman verenvuodatusta ei ole anteeksiantoa. Vanhassa liitossa Jumala vaati eläinuhreja syntien sovitukseksi. Uudessa liitossa nuo eläinuhrit ovat lakkautettu, koska koko ihmiskunnan puolesta on annettu täydellinen uhri, johon kaikki eläinuhrit viittasivat. Jumalan Karitsa, Jeesus Kristus. Olet oikeassa, ettemme tarvitse rituaaleja (enkä muuten ole huomannut, että kukaan täällä olisi mistään rituaaleista puhunut). Jeesus on kertakaikkisesti sovittanut syntimme, ja siinä on parannuksentekomme, anteeksiantomme ja virheistä oppimisemme ainoa perusta. Jos uskomme, että parannuksenteko tai anteeksipyyntö itsessään olisi riittävä, emme ole tulleet sovitetuksi ja olemme vielä pimeydessä.


Katumalla ja tekemällä parannuksen, eli lopettamalla vääryyden teon. siinä täyttyy katumus ja parannus tulee ilmi.
Toista jos loukkaa, niin pyytää anteeksi, tekee siitä parannusta ja alkaa vahtimaan suutansa.
Se oli vanhan liiton aikaan se veren vuodatus, nyt on uusi liitto, vanha ei ole voimassa.
Eli tee kaikkesi riitapuolesi kanssa sopiaksesi asiat, ettei hän luovuttaisi sinua oikeudenpalvelijalle ja sinua pistettäisi vankeuteen.
Me saamme sopia asiat keskenämme, toista on taas esim. tappaminen, jota ei sovitetakaan enää sopimalla tapetun kanssa.
Siinä on sitten katuminen ja parannus myös tehtävä, mutta se asia jää Jumalan haltuun.
Sitten Jumalaa vastaan tehdyt, sanat, pilkat, muut, niistä on tehtävä myös parannus ja pyydettävä anteeksiantoa Jumalalta.
Edes henkivalloille ei tule sanoa ihan mitä tahansa, ne tulee ajaa pois Jeesuksen nimessä Käskeä lähtemään, ne ovat alistetut Jeesuksen nimen alle, eikä niitä herjata, sillä se ei ole Jumalan mielen mukaista.
Ja koska Jeesus tuli tuomaan Jumalan valtakuntaa maanpäälle, josta danielin kirjan Nebudkaneessarin unikin kertoo, Jumalan valtakunta, siksi meidän tulee Julistaa sitä Jumalan valtakuntaa, ei vanhaa valtakuntaa.
Kaikki ihmisten rakennukset, jota se patsas kuvasi, tullaan hajoittamaan maahan, eli "jokainen istutus joka ei ole taivaallisen Isäni istuttama, tullaan Juurineen repäisemään irti."
Mitään niistä ei enää versoa, eikä löydy patsaastakaan tuulen jälkeen mitään.

Sinun kirjoituksissasi tulee ilmi, että koetat elää oikeaa elämää, ja käytät Raamattua siihen apuna. Annan sinulle kehoituksen: Lue Raamattua avoimemmalla mielellä. Unohda ennakkoluulosi siitä, mikä tämä kirja on, ja katso vain mitä siihen on kirjoitettu. Pyydä Jumalalta ilmestyksen ja viisauden henkeä Kristuksen tuntemisessa. Alat näkemään, että koko Raamattu on itseasiassa yksi iso kuva ristiinnaulitusta Kristuksesta. Kaikella rakkaudella sinua siunaten Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.


Minä pidän raamatusta, sitä on mukava tutkia ja lukea ja melkein joka päivä sitä tutkin, mutta tutkin myös kaikkea muutakin mitä vastaan tulee ja koettelen, en yksin raamatun avulla vaan totuuden avulla.
Juuri sen totuuden mihin minut johdatettiin, mihin hän minut johdatti joka kuuli rukoukseni.
Sillä kuka on se Isä joka antaa käärmeen kun lapsi pyytää leipää? Jos me osaamme antaa hyvää, niin paljon enemmän osaa Jumala.
Tämä minun tie on erilainen, jokaisella meillä on erilainen elämä täynnä erilaisia tapahtumia, me olemme samalla tiellä (samalla pohjalla), vaikkemme ole samalla tiellä (katsokoon kukin miten rakentaa).
Minun matkani on ollut kuin vaeltaisi ja söisi mitä Jumala antaa.
vaikka minulla onkin eväslaukku mukana (raamattu) niin olen silti syönyt myös muiden tarjoamaa ja mitä luonnosta löytyy.
sitähän ei kielletä, vaan hyvällä omallatunnolla saa syödä. Niissä ilmoituksissa on myös hengellinen puoli avautunut.
Joskus on karvaista joskus pahaa, joskus myrkyllistä, joskus hyvää, kun elimistökin kerran tietää, niin silloin tietää henkikin joka on suurempi kuin ruumis.
Mutta kuten sanottu: 17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

Joskus ymmärrys voi syntyä toisten asioiden kautta ja avata ilmoitusta toisten asioiden tukemana.
En osaa edes kertoa kaikkea ehkä niin hyvin, kuin tahtoisin, olenhan vieläkin matkalla, niin kuin jokainen meistä, mitä vain voi tapahtua, tiedä mitä vielä mutkan takaa löytyykään.
Mutta minulla on, niin kuin teilläkin, toivo ja turva Jumalassa, Jos eksymme, huudamme ja Hyvä Paimen kyllä etsii meidät.

Teilläkin kaikilla on varmasti omia kokemuksianne ja jokainen teistä on saanut omaa johdatusta.
Minä pysyn siinä mitä olen saanut, se on ollut mielenkiintoinen tie ja kasvattava ja silmiä avaava.
Minun Jumalalleni on kaikki mahdollista, herättää Aabrahamille lapsia vaikka kivistä, miksei olisi hänelle mahdollista opettaa minua tavalla, jolla minua hän on johdattanut?

Tutkimattomia ovat Herran tiet.

:)
Minä vain
 

Re: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

ViestiKirjoittaja Herman » 26. Marras 2012 06:26

'Minä vain', onko mielestäsi Jeesuksen ristin kuolemalla merkitystä? Puhut paljon kauniita ja hienoja ajatuksia, mutta et ole kirjoittanut sanaakaan rististä ja ristiinnaulitusta Kristuksesta. Se on kuitenkin Raamatun ehdoton ydinsanoma, pidit siitä tai et. Jos luet Raamattua valikoiden, pitäen vain sen mikä sopii omaan ymmärrykseesi, et ole todella kristillisessä uskossa ja evankeliumissa. Se ei haittaa minua, sillä jokainen voi puolestaan uskoa mihin haluaa, mutta rehellisintä silloin olisi myös myöntää asia ja sanoa itsekin olevansa New Age -uskovainen tai synkretisti tai mikä sitten oletkin, eikä hämätä ihmisiä sanomalla oleva uudestisyntynyt Kristuksen seuraaja.
Herman
 

Re: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 26. Marras 2012 10:50

Minä vain... kun sanot, että vanhaa testamenttia lukiessa, sinulle on tullut ajatus siitä, että miten Jumala voi olla sellainen, että olet kamppaillut sen asian kanssa ja tullut sitten ilmeisesti siihen tulokseen, että vanhanliiton asiat voi kokonaan jättää toisarvoisiksi ja poimia kaikista uskonnoista hyvät rusinat ja jättää huonot rusinat syömättä...


....niin tähän täytyy vastata... että ei Jumala ole miksikään muuttunut, vaikkei vanhaliitto ole voimassa. Hän on ikiaikaisesti sama. Otetaan vaikka tämä epäjumalan palvominen, Jumala oli vihainen israelin kansalle, kun se kääntyi Hänestä pois palvomaan mykkiä patsaita ja epäjumalia. Miksi tänä päivänä Jumala sallisi käydä ruokailemassa toisesta pöydästä, miksi Hän olisi antamaansa tietoa vastaan. Jeesuksen tahto on yhtä Isän kanssa!
lonelyrider
 

Re: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 26. Marras 2012 11:32

Luin Jesajaa...Jesajan 42... luku kahdeksan...
Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
lonelyrider
 

Re: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

ViestiKirjoittaja Minä vain » 26. Marras 2012 20:38

Herman.

Minä vain', onko mielestäsi Jeesuksen ristin kuolemalla merkitystä? Puhut paljon kauniita ja hienoja ajatuksia, mutta et ole kirjoittanut sanaakaan rististä ja ristiinnaulitusta Kristuksesta. Se on kuitenkin Raamatun ehdoton ydinsanoma, pidit siitä tai et. Jos luet Raamattua valikoiden, pitäen vain sen mikä sopii omaan ymmärrykseesi, et ole todella kristillisessä uskossa ja evankeliumissa. Se ei haittaa minua, sillä jokainen voi puolestaan uskoa mihin haluaa, mutta rehellisintä silloin olisi myös myöntää asia ja sanoa itsekin olevansa New Age -uskovainen tai synkretisti tai mikä sitten oletkin, eikä hämätä ihmisiä sanomalla oleva uudestisyntynyt Kristuksen seuraaja.


On sillä merkitystä.
Kaikella mitä hän teki sanoi puhui ja mitä hänelle tehtiin ja miten niillä on merkitys.
ja niissä on merkitystä enemmänkin, kuin vain tieto mitä tapahtui.
Se kuvaa mitä hänelle tapahtui, mutta se on kuvannut myös, mitä on tullut tapahtumaan.
Ef. 3:18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
Tässä on pieni esimerkki, ei vain kolmiulotteinen vaan neliulotteisuudesta.
En ole kirjoittanut rististä täällä, se on totta, voin kyllä kirjoittaa jos se otetaan nyt aiheeksi.
Minä tiedän mitä hän teki puolestani, en kyllä tiedä kaikkea sitä mitä muuta hän on puolestani tehnyt, ristin kuoleman lisäksi.

Minä luen raamattua, jollen ymmärrä jotain, sillä ei ole hyötyä, vaan päinvastoin enemmän haittaa jos uskon jonkin kohdan ymmärtämättä sitä tai ymmärtäen väärin.
Enpä tiedä käsittääkö kukaan sitä teistäkään täysin, pikkuhiljaa se varmasti jokaiselle avautuu.
En voi tunnustaa olevani new age uskossa, tai olevani synkretisti, koska en niitä ole, enkä yritä hämätä ketään.

Lonelyrider.

Minä vain... kun sanot, että vanhaa testamenttia lukiessa, sinulle on tullut ajatus siitä, että miten Jumala voi olla sellainen, että olet kamppaillut sen asian kanssa ja tullut sitten ilmeisesti siihen tulokseen, että vanhanliiton asiat voi kokonaan jättää toisarvoisiksi ja poimia kaikista uskonnoista hyvät rusinat ja jättää huonot rusinat syömättä...


Ei ihan noin, kyllähän niitä "huonojakin" sieltä on jo syöty, se mitä kerroin oli siitä uskoon tulon alkuvaiheesta.
Ensin piti saada jotain pohjaymmärrystä, ei suoraan syömään vahvinta ruokaa.

....niin tähän täytyy vastata... että ei Jumala ole miksikään muuttunut, vaikkei vanhaliitto ole voimassa. Hän on ikiaikaisesti sama. Otetaan vaikka tämä epäjumalan palvominen, Jumala oli vihainen israelin kansalle, kun se kääntyi Hänestä pois palvomaan mykkiä patsaita ja epäjumalia. Miksi tänä päivänä Jumala sallisi käydä ruokailemassa toisesta pöydästä, miksi Hän olisi antamaansa tietoa vastaan. Jeesuksen tahto on yhtä Isän kanssa!


Jumala on Totuus.
Totuus on muuttumaton ja pysyvä.
Minä en palvo epäjumalia, kuolleita, patsaita enkä muita, Vaan halajan sitä Jumalaa, joka on elävä Jumala, sitä joka vastasi rukoukseeni, joka johdatti ja otti "kasvatikseen".
Hän on Isämme, ihmeellinen ja voimakas, sellainen joka todella Elää ja On.
Jos kerran Hän on ollut johdattamassa minua, niin voitte luottaa, että Hän pitää huolta niistä jotka hänen ovat.
Tämän paimentajani "löysin" evankeliumin kautta, ( tai ehkä hän löysi minut, voisi olla osuvampi ) ja Tämä paimen on todella kasvattanut ja suunta on kaikkeen totuuteen, kuinka laaja se onkaan.
Minä vain
 

Re: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

ViestiKirjoittaja Herman » 26. Marras 2012 21:00

Minä vain kirjoitti:
Minä vain', onko mielestäsi Jeesuksen ristin kuolemalla merkitystä? --


On sillä merkitystä.
Kaikella mitä hän teki sanoi puhui ja mitä hänelle tehtiin ja miten niillä on merkitys.
ja niissä on merkitystä enemmänkin, kuin vain tieto mitä tapahtui.
Se kuvaa mitä hänelle tapahtui, mutta se on kuvannut myös, mitä on tullut tapahtumaan.
Ef. 3:18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
Tässä on pieni esimerkki, ei vain kolmiulotteinen vaan neliulotteisuudesta.
En ole kirjoittanut rististä täällä, se on totta, voin kyllä kirjoittaa jos se otetaan nyt aiheeksi.
Minä tiedän mitä hän teki puolestani, en kyllä tiedä kaikkea sitä mitä muuta hän on puolestani tehnyt, ristin kuoleman lisäksi.


Hmm.. kirjoitat paljon sanomatta kuitenkaan paljon mitään. Miksi et vastaa suoraan, kun varmasti hyvin tiedät mitä kysymykselläni hain takaa..? Mutta jos todella haluat, niin väännetään sitten rautalangasta.

Uskotko, että Jeesus sovitti syntisi ristillä, ottaen päällesi sinulle kuuluvan Jumalan vihan ja rangaistuksen?
Uskotko, että Jeesuksen veri on ainoa keino päästä sovintoon Jumalan kanssa?
Uskotko, että vain Jeesuksen veren kautta voimme päästä yhteyteen Jumalan kanssa?
Uskotko, että ne jotka eivät ota vastaan Jeesuksen sovitusta (eli tietoisesti hylkäävät sen kuultuaan siitä) tuomitaan kadotukseen?

Jos lähdetään vaikka näistä. Voit perustella ja kirjoittaa pitkästikin, mutta toivon että vastauksesi "kyllä" tai "ei" tulisi kuitenkin tarpeeksi selkeästi ilmi (tai "en tiedä" jos se on totta).
Herman
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron