Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

ViestiKirjoittaja Minä vain » 27. Marras 2012 14:44

Herman.

Hmm.. kirjoitat paljon sanomatta kuitenkaan paljon mitään. Miksi et vastaa suoraan, kun varmasti hyvin tiedät mitä kysymykselläni hain takaa..? Mutta jos todella haluat, niin väännetään sitten rautalangasta.

En kyllä tiennyt mitä hait takaa, siksi hyvä vääntää rautalangasta.

Uskotko, että Jeesus sovitti syntisi ristillä, ottaen päällesi sinulle kuuluvan Jumalan vihan ja rangaistuksen?
Kyllä.
Tarkennan vielä omaa katsomustani asiasta. Jeesus tuli ottaamaan pois maailman synnin, synnin kirouksen, tuhoamaan valheen ja johdattamaan meidät totuuteen, jotta voisimme tuntea todellisen Jumalan.
Uskotko, että Jeesuksen veri on ainoa keino päästä sovintoon Jumalan kanssa?
Kyllä.
Kaikki tehtiin Juutalaisten lakien mukaan, jotka ovat vain vertauskuvaa tulevasta, ei siis todellista joka oli tuleva, kuin varjo. "Veressä on henki", Hengessä on totuus, lempeys nöyryys, kaikki Jeesuksen ominaisuudet olivat hänen hengessään. Veri on vertauskuva myös, veri ei nouse taivaaseen vaan henki ( paitsi hän joka taivaasta tuli nousi sinne ).
Jos kuljemme hänen hengessään, olemme hänen verensä suojissa. Totuudellinen, lempeä, nöyrä, oikeudenmukainen, ja muutkin ominaisuudet jotka Jeesuksessa oli, ovat otollisia Jumalalle. sillä Parannuksen hedelmää on myös tehtävä, kuljettava tässä hengessä joka meidät on puhtaaksi pessyt, ei vain puhua verestä uhriverenä vaan puhdistavana henkenään.
Jopa ehtoollinen paljastaa sen, ensin syödään leipä, eli hänen ruumis, sanansa (sana tuli lihaksi), sitten juodaan viini, joka on hänen verensä, henkensä joka tulee näiden sanojen jälkeen, sanojen kautta.
Ensin ei saada Henkeä ja sitten vasta syödään sanat joiden kautta Henki saadaan.
Uskotko, että vain Jeesuksen veren kautta voimme päästä yhteyteen Jumalan kanssa?
Kyllä ja en
Hänen henkensä kautta, ja Jumalan henki kutsuu pahojakin, työn raskauttamia, ja muita, jotka eivät vielä ole mitään edes kuullut, yhteyteen pääsee jo, kun kuulee evankeliumin.
Uskotko, että ne jotka eivät ota vastaan Jeesuksen sovitusta (eli tietoisesti hylkäävät sen kuultuaan siitä) tuomitaan kadotukseen?
En tiedä. enkä varmaan ymmärrä mitä yrität kertoa, tietoisesti hylkäämisellä kuultuaan siitä. Eli yksi jonkun kristityn julistus riittää vai, oli se millainen tahansa?

Jos lähdetään vaikka näistä. Voit perustella ja kirjoittaa pitkästikin, mutta toivon että vastauksesi "kyllä" tai "ei" tulisi kuitenkin tarpeeksi selkeästi ilmi (tai "en tiedä" jos se on totta).


Editoin juuri hieman tätä vastausta.
Onko sinulla Herman vielä jotain muuta kysyttävää tai haluatko tarkennusta?
Minä vain
 

Re: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

ViestiKirjoittaja Herman » 03. Joulu 2012 20:22

Minä vain, mulla ei ole valitettavasti enää aikaa jatkaa tätä keskustelua, koska minulla tuli odottamattomia asioita jotka täyttivät kalenterin viime ajoille ja lähitulevaisuudelle aikalailla täysin. Toivon sinulle siunausta Jeesuksessa Kristuksessa, vetäköön Hänen armonsa sinua ja meitä kaikkia kaikkeen totuuteen, kun Häntä vilpittömällä sydämellä etsimme.
Herman
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

cron