*
Haluaisin kertoa että olen saanut Herralta viestin viime huhtikuussa siitä muurista ja puutteenalaisuudesta. Se oli ihan selvä viesti Herralta. Se on Herran tapa viestittää mulle ja samalla johdattaa meitä jotka emme ole "tästä lammastarhasta" ja silloin me olisimme oltava yksi lauma (Joh. 10:16).
Sitten luin tutkivin mielin Raamattua ja löysin kohdat mitkä koskee seurakuntaa. Ymmärrys lisääntyi niin haluaisin kirjoitukseni lainata myös tänne. Me elämme Jumalan seurakunnan ennallistamisen aikaa.
Joh. 10:16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
-----------------------------------------------------
Hän on se "kivi"Ef. 2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
Elävä uutinen sanoo; "Te olette Jumalan pyhän temppelin rakennuskiviä, joista nyt rakennetaan apostolien ja profeettojen laskemalle perustukselle.
Koko rakennuksen kulmakivenä on itse Jeesus Kristus, johon meidät on liitetty. Näin Pyhä Henki on yhdistänyt teidätkin Kristukseen ja toisiin kristittyihin" (Ef. 2:20-22).
Apostolit olivat Jumalan seurakunnan apostolit, profeetat ovat profetoineet Siionin peruskivestä, koetellusta kivestä, kalliista kulmakivestä, lujasti perustetusta (Jes. 28:16).
Jes. 28:16 sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken
Siioniin peruskiven,
koetellun kiven,
kalliin kulmakiven,
lujasti perustetun;
joka uskoo, se ei pakene.
Ja Hän on se kivi (Apt. 4:11-12).
Ap.t. 4:11
Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Niin, profeettojen sanojen takia Pyhän Hengen tehtävä on yhdistää meidät toisiinsa yhteen liittämällä kokonaiseksi, yhdeksi ja eläväksi ruumiiksi Kristuksessa ja rakentumalla rakkaudessa ykseydestä käsin ja toteuttaa se peruskivi joka on seurakunta (ykseys).
Tämä tarkoittaa ettei oppi yhdistä meitä vaan Pyhä Henki.
Niin, ykseyden perustalla oleva seurakunta voi kokoontua eri paikoissa paikkakunnallaan, ykseyden perustalla oleva seurakunta ei lahkoonnu ja erottaudu toisistaan erilaisten oppien taakse, koska on vain yksi Herra, yksi usko, yksi kaste (Ef. 4:5).
Sitten Kristus täyttää sen joka on pää (Ef. 4:13).
(Ef. 4:11-16 kohtista on kirjoitettu ja niitä tulisi lukea uudelleen avoimin ja tutkivin mielin koska se on tärkeä asia tässä ajassa jolloin elämme Jumalan seurakunnan ennallistamisen aikaa).
Mutta se oppi joka erottaa meitä toisistaan, ei toteuta profeettojen sanojen mukaan sen peruskiven joka on Hän itse se kivi (Apt. 4:11).
Se on hylännyt kiven joka on peruskivi ja kulmakivi.
1Piet. 2:7-8 kohtien mukaan kiven hylkääjät kompastuvat kun eivät kuuntele eivätkä tottele Jumalan Sanaa.
1Piet. 2:4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva."
7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi." Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
Se on sellainen seurakunta jota o p p i yhdistää ja se erottaa muista seurakunnista ja toisistaan ja lahkoontuu opin mukaan. Se joka erottaa, on hajaannukseksi ja se on kasvanut pois ruumiista (seurakunta, ykseys) erilleen.
Mitä Sanassa sanotaan?
Room. 12:5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
Raamatussa sanotaan opeista jotka erottaa meitä toisistaan, ovat opintuulissa koska ne on akanoita ja ovat jyvän kuoria, ne on pelkästään tyhjiä kuoria ilman siemeniä ja niitä tuuli tempaa mukanaan pois. Akanat puimisen yhteydessä irtoavat ja sitten tuuli vie ne mennessään.
Pelkät kuoret eli akanat viedään polttamaan sammumattomassa tulessa ja jyvät joissa on siemeniä, viedään Herran aittaan. (Matt. 3:12).
Matt. 3:12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."
Ef. 4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
Se on aikoinaan ollut pyöreä maa-ala, jolla tuo puiminen on suoritettu. Usein tuo paikka on sijainnut jossakin korkealla ja tuulisella alueella. Yksinkertaisimmillaan puiminen on suoritettu käsin hakkaamalla lyhteitä tantereeseen tai lyömällä kepillä lyhteitä, jolloin jyvät irtoavat korsista ja akanoista.
Puimisessa on voitu käyttää myös esim. härkien vetämiä puimarekiä tai puimajyriä, joilla on ajettu puimatanterella olleiden viljojen yli niin, että jyvät ovat irronneet.
Ja lopulta jyvistä irronneet kuoret tuuli tempaa ja vie pois mennessään niin Efesolaiskirjeen mukaan sanotaan "opintuulista" (Ef. 4:14).
Ja Raamatussa sanotaan että koko ruumis yhteen liitettynä kasvaa ja rakentuu rakkaudesta ykseydestä käsin ja kohti Kristusta joka on pää. Hän on se kivi (Apt. 4:11). Kristus täyttää olemuksemme.
Se tarkoittaa että ruumis kasvaa pois hajaannuksesta ja asettuu kirkastettuna Ylkää varten joka tulee noutamaan sen (Ef. 5:27).
Ef. 5:25-27 kohdissa sanotaan että Kristus rakasti seurakuntaa ja kuoli sen puolesta pyhittääkseen ja puhdistaakseen siitä vedellä pesten Jumalan sanan kautta ja näin Hän asettaa seurakunnan eteensä kirkastettuna jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
Tämä Efesolaiskirje ei tarkoita että ruumiin (seurakunta, ykseys) olisi oltava valmis ollakseen täydellinen ennen Kristuksen tulemusta. Efesolaiskirje tarkoittaa että ruumis pohjautuu Jumalan Sanaan mitä Sanassa sanotaan koska se on Jumalan asettama - profeettojen kautta.
Paavali sanoo; "Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän" (Hepr. 10:25).
Siinä yhteinen kokoontuminen mainitaan. Juuri se on yksi ruumis - Kristuksessa. Oppi ei sen yhdistä vaan Pyhä Henki jonka tehtävä on palauttaa yhteyden Kristukseen joka on ruumis (seurakunta, ykseys) ja pää.
Joh. 10:16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
Lukekaamme vielä yksi Raamatun kohta ajatuksellamme. Siinä kohdassa sanotaan että Pyhä Henki on tehnyt meistä saman ruumiin osia. Samassa Hengessä joka on annettu meille kaikille, meidät on kastettu Kristuksen ruumiiseen ja Pyhän Hengen tehtävä on yhdistää meitä yhdeksi ruumiiksi.
1Kor. 12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
Elävä kivi:1Piet. 2:4 Ja tulkaa hänen tykönsä,
elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
5 ja rakentukaa itsekin
elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva."
7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi." Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut."
Se on se seurakunta, josta profeetat ovat profetoineet ja se on se seurakunta, jonka apostolit ovat saaneet rakentua Kristuksessa ja meidän tulee laskea sen saman kiven päälle rakentuaksemme rakkaudessa kohti Kristusta joka on ruumis (ykseys) ja pää (Ef. 2:20-22).
Ja kannattaisi lukea uudelleen Ef. 4:11-16 kohtia (Kristuksen ruumiin rakentaminen) rukoillen Herralta avaamansa ymmärrystä.
Ef. 4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
1Piet. 2:6 Raamatussa sanotaan: "Kristus on minun seurakuntani arvokas kulmakivi, jonka minä olen valinnut. Ne, jotka uskovat häneen, eivät joudu pettymään". (Elävä uutinen).
1Piet. 2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva."
---------------------------------------
Pelastuksen kallio ja kivi:Ps. 18:32 Sillä kuka muu on Jumala kuin Herra, ja kuka
pelastuksen kallio, paitsi meidän Jumalamme -
Jes. 26:4 Turvatkaa Herraan ainiaan, sillä Herra,
Herra on iankaikkinen kallio.
1Kor. 10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja
se kallio oli Kristus.
Apt. 4:11
Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Raamattu tarkoittaa juuri Jeesusta puhuessaan 'rakentajien hylkäämästä kivestä, josta tuli peruskivi'. Kukaan muu ei voi pelastaa ihmistä kuin hän. Koko maailmassa on hänen nimensä ainoa, joka voi meidät pelastaa." (Apt. 4:11-12 elävä uutinen).
Kristus on se kallio ja se kivi. Kun kasvaa sisään Häneen, kun ymmärtää "ruumista" (seurakunta, ykseys) ja omistaa tämän Sanan opetuksen "ruumiista". Se tarkoittaa että on kasvanut sisään Häneen joka on pää.
Ef. 4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa,
kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
Mutta jos ei ymmärrä Sanan opetusta "ruumiista" (seurakunta, ykseys), se on eksynyt uskomaan Sanan vastakohtaiseen opetukseen jonka mukaan hän on itse seurakunnaton ja hänen tulee liittyä ja rekisteröidä opin mukaiseen seurakuntaan jäseneksi ja se oppi on sellainen joka erottaa häntä muista seurakunnista.
Se tarkoitttaa että hän on kasvanut ulos ja pois Hänestä joka on se kivi ja kallio. Hän on vaille Kristuksen täyteyttä niin Kristus ei voi täyttää eikä vaikuttaa koska hän ei omaksu tämän Sanan opetuksen siitä ruumiista mitä Sanassa sanotaan vaan hän on omaksunut seurakunnattomuusopin.
Sellainen oppi on se joka erottaa seurakunnan muista seurakunnista ja se on se opin mukainen seurakunta opettaa sitä seurakunnattomuusoppia.
Jos on omaksunut sitä väärää oppia, se on kasvanut ulos Hänestä joka on se kivi ja kallio. Lukekaamme yhdessä mitä muutamassa Sanassa sanotaan.
Ps. 18:32 Sillä kuka muu on Jumala kuin Herra, ja kuka
pelastuksen kallio, paitsi meidän Jumalamme -
Apt. 4:11
Raamattu tarkoittaa juuri Jeesusta puhuessaan 'rakentajien hylkäämästä kivestä, josta tuli peruskivi'. Kukaan muu ei voi pelastaa ihmistä kuin hän. Koko maailmassa on hänen nimensä ainoa, joka voi meidät pelastaa." (Apt. 4:11-12 Elävä uutinen).
1Kor. 10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja
se kallio oli Kristus.
Se kallio on itse Kristus johon meidän tulee kasvaa ja omaksua tämän Sanan opetuksen ruumiista. Mitä Sanassa sanotaan "ruumiista"?
Ruumis:Room. 12:5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme
yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
1Kor. 10:17 Koska leipä on yksi, niin me monet olemme
yksi ruumis; sillä me olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset.
1Kor. 12:12 Sillä niinkuin
ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat
yksi ruumis, niin on Kristuskin;
1Kor. 12:27 Mutta te olette
Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
Jumala antaa kasvua kunhan pitäytyy Sanan opetukseen ruumiista.Hän yksin antaa kasvua jos se omaksuu Sanan opetukset mitkä koskee seurakuntaa ja tällä tavalla seurakunta kasvaa Häneen joka on pää niin Jumala antaa sille seurakunnalle kasvua ajallaan. Kyse on sisään kasvamisesta Häneen joka on pää.
Mutta jos ei omaksu Sanan opetuksia mitkä koskee seurakuntaa vaan omaksuu seurakunnattomuusoppia ja pitää paikkakunnan seurakunnan omana kotihengellisenä paikkana ja se seurakunta on sellainen joka uskoo seurakunnattomuusoppiin ja on sellaisen opin mukainen seurakunta.
Se oppi joka johtaa sitä seurakuntaa, erottaa tämän seurakunnan muista seurakunnista ja on hajaannuttavassa tilassa sen opin mukaan joka erottaa muista seurakunnista niin silloin Jumala ei voi antaa ajallaan kasvua eikä se kasva sisään Häneen joka on pää.
Se ei ymmärrä Sanan opetuksia mitkä koskee Häntä joka on seurakunnan pää eikä kasva sisään Häneen vaan kasvaa Hänestä ulos.
Seurakunnattomuusoppi on eksytysoppi joka saa kasvamaan ulos ja pois Hänestä joka on ruumis ja pää ja me olemme ruumis ja Hänen ruumis ja jäsenet. Se tarkoittaa ettemme ole seurakunnattomia heti uskoontulon jälkeen.
Mutta on surullinen fakta että sellainen seurakunta jonka oppi yhdistää, - ei Pyhä Henki, johdattaa ja erottaa muista seurakunnista ja jää vaille Jumalan antamaa kasvua ja kasvaa ulos Hänestä joka on seurakunnan pää.
Kol. 2:19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen,
kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
Ef. 4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa,
kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16
josta koko ruumis,
yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla,
kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
Lopunajan luopumus alkaa siitä seurakunnasta. Lopunajan luopumus on laaja mutta se myös alkaa siitä seurakunnasta. Jeesus on se seurakunnan pää, valittu kivi ja pelastuksen Kallio johon meidän tulee kasvaa.
Valittu kivi:1Piet. 2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että
te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
1Piet. 2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin
valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva."
Jos tämä ei auennut ja ymmärrys jää saamatta, kannattaisi rukoilla ymmärrystä niin Jumala antaa sen.
-----------------------
Herra puhui mulle viime huhtikuussa muurista ja puutteenalaisuudesta. Mitä muuriin tulee; se viittaa sellaiseen oppiin joka johdattaa seurakuntaa ja erottaa sen muista seurakunnista.
Mitä puutteenalaisuuteen tulee; seurakunta joka seuraa sitä oppia, ei saanut kasvaa Häneen joka on ykseyden perustalla ja jää vaille Kristuksen täyteyttä niin Hän ei voi täyttää sen koska se on kasvanut ulos Hänestä pois.
Meidän on aika ymmärtää ettemme ole seurakunnattomia heti uskoontulon jälkeen koska meidät on liitetty Häneen joka on pää. Juuri siitä Raamattu puhuu. Profeetat jotka olivat vanhan liiton ajalta, ovat profetoineet valitusta kivestä johon meidät on liitetty ja sinun tulee kasvaa Häneen joka on pää.
Älkäämme kasva siihen seurakuntaan jonka oppi johdattaa koska se on se oppi joka erottaa sinut muista kristityistä jotka ovat Sanan mukaan ykseyden perustalla. Koska Pyhän Hengen kuuluu johdattaa meitä, - ei oppi.
Lopunajan luopumus alkaa siitä mutta me elämme myös Jumalan seurakunnan ennallistamisen aikaa jolloin Hän kutsuu ja johdattaa meitä niin sitten me olemme yksi lauma.
Me kuulumme Kristukselle ja meidän tulee kasvaa Häneen joka on pää ykseyden perustalla. Tämä on erittäin tärkeä asia. Rukoilkaamme.
Herran siunausta kaikille.

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.