Sopiva ehdokas - ehdolle eduskuntaan 2019

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sopiva ehdokas - ehdolle eduskuntaan 2019

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Maalis 2019 12:00

*
No minä aloin kallistua perussuomalaisen ehdokkaan puolelle. Mietin, voiko uskova äänestää ei-uskovaa ehdokasta. :roll: No etsin ensiksi Jumalan tahtoaan tässä asiassa, tahtooko Jumala, että äänestän yhtä tiettyä perussuomalaista ehdokasta, joka ei ole uskova. Koska kyse on Suomen tulevaisuudesta, ettei Suomi tarttisi elää pelon alla, joutuuko Suomi taas maksamaan toisen EU-maan puolesta EU:lle velat pois niillä leikkauksilla ja osan kansasta ei tarttisi joutua asuttomaksi ja leipäjonoon.

Laitan tänne löytämäni ehdokkaan kommentin, joka kuulostaa lupaavalta ja hän kuuluu minun alueen vaalipiiriin.

perussuomalainen ehdokas 2019 kirjoitti:Haittamaahanmuuttoa on tiukennettava. On väärin että meidän rahoja käytetään muiden auttamiseen, jotka eivät oikeasti ole edes hädässä. Palkintona auttamisesta saadaan turvaton Suomi.
:thumbup: :clap:

Mutta kristillisten arvojen laita minua vähän huolettaa. Harmi, perussuomalainen ehdokas ei voi vaikuttaa kristillisiin arvoihin niiden parannettavaksi. Pelkona on se, että pojat peruskouluissa tai päiväkodeissa joutuisivat pukeutumaan tyttöjen mekkoihin ilman vanhempien lupaa. :?

Tosi vaikea päättää, kummanko valitsen, joko Päivi Räsänen tai se tietty perussuomalainen ehdokas, joka ei ole uskova. Harmi, Mika Niikko tai Laura Huhtasaari ei kuulu tämän alueen vaalipiiriin. Tosi vaikeaa. No tarvitsisin Jumalan viisautta, ketä tulisi äänestää ajatellen kristillisia arvoja ja Suomen asemaa.

No Mika Niikon mielestä ilmaston juttu ei ole tällä hetkellä tärkeintä, vaan Suomen islamilaistuminen on pysäytettävä. Mutta tuo Mika Niikon vaalinumero 66 heräsi miettimään. :shock: :wtf: :? Onko tuo luku Jumalan paljastava varoitus hänestä? :? Mielipiteitä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sopiva ehdokas - ehdolle eduskuntaan 2019

ViestiKirjoittaja Juha » 25. Maalis 2019 21:12

Itse äänestän kristittyä perussuomalaista omassa piirissäni.

Toki jokainen äänestäköön harkintansa mukaan ketä äänestää. Mielestäni eduskuntaan äänestäminen ei ole sama asia kuin äänestäisi seurakuntaan vanhimmiston jäsentä. Eduskunnassa oleellisinta on mielestäni konservatiivisuus, järkevät mielipiteet ja järkevien asioiden ajaminen - oli uskova tai ei.

Vaikka sinänsä kristillisyyden "ajaminen" ei välttämättä ole perussuomalaisuuden ydintä, niin perussuomalaiset on silti konservatiivinen puolue, eivätkä he ole heti ensimmäisenä ajamassa vihervasemmiston sukupuolineutraalia sillisalaattipolitiikkaa ja muuta vastaavaa. Lisäksi suomalaiseen kulttuuriperimään kuuluu kristillisyys, ja tämä yleensä myös heijastuu perussuomalaisten arvoissa.

Mielestäni Mika Niikon vaalinumerolla ei ole väliä. Hän on varmasti hyvä ja järkevä ehdokas. Lisäksi pedonmerkki on 666, ei 66 :D
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Sopiva ehdokas - ehdolle eduskuntaan 2019

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Maalis 2019 20:16

Minä äänestän luultavasti Kokoomusta realistisen talouspolitiikan takia.
Ehdokastakin olen jo miettinyt... :think2:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Sopiva ehdokas - ehdolle eduskuntaan 2019

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Maalis 2019 23:26

*
Siilisalaattipoliitikka :D :) Okei, no minä tulin toiseen ajatukseen ja muutin mieleni ja kallistuin perussuomalaiseen puolueeseen, kun ajattelin, että KD ei voi täyttää kaikki Suomen tarpeet ja se tuntuu laihalta täyttää ne tarpeet. Minua alkoi askarruttaa Päivä Räsänen. Huokailin Herran puoleen ja jätin kysymykseni yhteen FB-ryhmään, mutta ylläpitäjä poisti sen. Se minua harmitti, mutta yksi uskonsisko ehti lukea sen ja otti yhteyden minuun. Olin täysin yllättynyt ja hänestä oli valtavasti apua, kun avasi hieman lisää ajatuksia jutellessamme yksityisviestillä.

Oli lohdullista tietää, että Jumala voi käyttää ei-uskovaa ehdokasta. Minun piirissä ei ole ketään perussuomalaista ehdokasta, joka olisi uskova, niin aloin tutkia muita ehdokkaita. Tutkiessani huomasin yhden miestyypin kommentin. Se kuulostaa lupaavalta niin päätin ottaa häneen yhteys Facebookin kautta yksityisviestillä.

Mutta siinä oli muuta yllättävää. Ajatellaan, Mika Niikon vastaus tuntui vähän tökkivän, ja Päivi Räsänen ei yhtään vastannut, vaikka odotin hänen vastausta. Se ei-uskova perussuomalainen ehdokas vastasi heti ja mielellään ja hänen vastaukset oli paljon selkeämpi ja minusta tuntui, että se olisi Herran johdatus minulle. No laitan tänne meidän yksityisviestikeskustelu.

Minä: Hei xxxxxxxxxx :)

Minulla olisi pari kysyttävää. Kuulun itse xxxxx vaalipiiriin. Kristillisten arvojen laita minua vähän huolettaa.
Tulevaisuuden pelkona on se, että pojat peruskouluissa tai päiväkodeissa joutuisivat pukeutumaan tyttöjen mekkoihin
heidän vasten omaa tahtoaan ja ilman vanhempien lupaa.

Samoin huolettaa Suomen tulevaisuuden puolesta se islamilaistuminen. Tärkeintä olisi, että Suomen islamilaistuminen olisi pysäytettävä.
Jään odottamaan vastaustasi. Kiitos.

t. Mxxxxxxxxxxxxx

Perussuomalainen ehdokas: Kiitos viestistäsi!

Olen myös ollut huolissaan tästä sukupuolineutraalisuus hössötyksestä. Minusta on todella törkeää että yhteiskuntamme ajaa neutraalisuutta päiväkoteihin ja kouluihin. Esimerkiksi täällä Riihimäellä on jo päiväkotien käytäntöjä muutettu siten että kaikki mitä tehdään on hyvin neutraalia. Minun Suomessa on tyttöjä ja poikia eikä ne muuksi muutu. Valtakunnalliseen opetussuunnitelmaan pitäisi saada vanhat arvot kunniaan.

Islamisoituminen on estettävissä kun äänestetään perussuomalaisia. Ensin täytyy estää se että meidän suomalaisuutta,kulttuuria ja perinteitä ei aleta muokkaamaan muualta tulojoiden mukaan. Tätäkin on jo valitettavasti alettu jo tekemään. Myös tiukemmalla maahanmuutolla kitkettäisiin islamisoitumista. Jokainen turvapaikanhakija/ maahanmuuttaja on meille lisääntyvä riski lisääntyvään turvattomuuteen.

Laita lisää kysymyksiä jos joku jää askarruttaa.

T: xxxxxxx

Minä: Kuulostaa hyvältä. Kiitos paljon. :)

Yksi kysymys olisi vielä... Suomi on EU:n jäsenenä, niin kaikki leikkauksilla maksetaan EU:lle Kreikan velat pois. Osa Suome kansasta köyhtyi ja osa kansasta joutui kodittomaksi ja leipäjonoon. Leipäjono tuntui tuplaavan leikkauksien takia.

Tulevaisuuden pelko on se, jos joku toinen EU:n maa velallistuu, ei kai Suomi taas joutuisi maksamaan sen maan puolesta omilla leikkauksilla? Olisiko Suomella mahdollista ottaa eron EU:sta, ja alkaisi keskittyä Suomen keskeisiin asioihin, joita tulisi ajaa kuntoon, niinkuin Iso-Britannia nyt tällä hetkellä on eroamassa EU:sta?

Ehdokas: Kreikkaan on uponnut rahaa ja takaisin ei taida tulla.

Eu:sta ero ei ole helppo asia. Kannattaisin kyllä asian selvitystä. Eu:n liittovaltiokehitys on torpattava. Suomen päätösvalta on valunut liikaa eulle ja Suomen ei pitäisi olla aina ensimmäisenä mukana jokaisessa eulta tulevassa uudistuksessa. Eussa on monta maata ketkä tekee vastoin eun linjauksia, Suomen pitäisi ottaa heistä mallia.

Kaikki mitä eulta tulee ei ole negatiivista, esim. lainojen korot olisivat korkealla ilman euta.

Minä: Ymmärrän. Kiitos paljon, xxxx, että vastasit. :)

Anteeksi, yksi uusi kysymys tuli mieleeni, niin on pakko kysyä, miten naton asia on? Olisiko Suomella mahdollista pysyä itsenäisenä ilman natoon liittymistä? Pelkoni on se, jos Suomi liittyisi natoon, niin se tietäisi Venäjän yllätyshyökkäystä. Itsenäistyminen puolueettomana siis ilman natoa tuntuisi turvalliselta.

Ehdokas: En ole tällä hetkellä Natoon liittymisen kannalla. Minusta liittyminen lisäisi turvattomuutta/ epävarmuutta idän suuntaan.

------------------------

Minusta tuntuu, että hän on järkevä ja määrätietoinen ja näkee selkeästi yhteiskunnallisia epäkohtia, jotka pitää korjata ja hän kuulostaa lupaavalta, vaikkei ole uskova Jeesukseen. Tuntuu, että tämä olisi Herran johdatus hänen kohdalle.

Muuten perussuomalaisten puolue kuulemma suostuu yhteistyöhön kristillisten puoluen kanssa. Kuulemma kristilliset ja perussuomalaiset siasivat aikaan oikeudenmukaisia ja järkeviä päätöksiä. Muut puolueet eivät halua olla yhteistyössä kristillisten ja perusuomalaisten kanssa, jos käsitän oikein.

No minua vielä askarruttaa, että uskova ehdokas ei vastannut tai ei viitsinyt vastata tai ei ollut aikaa vastaamaan, kun kyse on siitä, että tietäisin, ketä tulisi äänestää. Ei-uskovan kanssa oli helppo kysellä ja saada vastauksia häneltä. En ymmärrä ja askarruttaa vielä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sopiva ehdokas - ehdolle eduskuntaan 2019

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Maalis 2019 23:02

*
Minä taas kysyin samalta ehdokkaalta yksityisviestillä. Asia koskee priden järjestöä ja pedofiilejä.

minä eli vaisuliini kirjoitti:Haluaisin vielä kysyä pari juttua, jos sopii. Pedofiilien sekaantuminen lasten kanssa tulee usein sen perusteella, että Suomi on nykyään homomyönteinen maa ja homolaki on laillistunut, vaikka Suomen yhteiskunta ei näe asiaa selkeästi. Sisäinen moraali on rikkoutunut laillistuneen homolain kautta. Miten sinä voisit vaikuttaa siihen asiaan?

Priden järjesteleminen päiväteemaksi tuntuu menevän liian pitkälle ja se minua huolettaa. Meillä ei tarttisi "mainostaa" oma seksuaalinen suuntautuminen tämän kautta. Miten sinä voisit vaikuttaa siihen?


perussuomalainen ehdokas kirjoitti:Mun mielestä jokainen saa olla mitä haluaa mutta...

Ei ole yhteiskunnan tehtävä alkaa järjestää näille vähemmistöryhmille omia juhlallisuuksia tai liputuksia. Riihimäellä päätettiin että kaupunki alkaa järjestää pridejuhlallisuuksia ja liputuksia. Itse olin jyrkästi tätä hulluuttaa vastaan. Äänestyksen jälkeen hävisimme ja homma toteutuu. Paras tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden malli on se että ei nosteta mitään ryhmää omalle jalustalle.


minä eli vaisuliini kirjoitti:Ok. Kiitos. Entä pedofiilit? Ne raiskasi alaikästä lasta. Vankilan rangaistus liian leveä pedofiileille.


perussuomalainen kirjoitti:Pedofiilien rangaistukset pitäisi koventaa kunnolla. Itse kansanedustajana vaatisin kovempia rangaistuksia pedofiileille.


Nyt on vielä vaikeampi päättää, joko uskova ja KD tai ei-uskova ja terve maalaisjärkinen perussuomalainen. Kristilliset arvot tärkeämpi vai Suomen yhteiskunnan tarpeet. Kunpa Päivi Räsänen vastaisi jo nyt minun kysymyksiin. Ihmettelen vielä, miksi Päivi ei viitsinyt vastata.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sopiva ehdokas - ehdolle eduskuntaan 2019

ViestiKirjoittaja Juha » 30. Maalis 2019 18:21

vaisuliini kirjoitti:*
Kunpa Päivi Räsänen vastaisi jo nyt minun kysymyksiin. Ihmettelen vielä, miksi Päivi ei viitsinyt vastata.


Monet tunnetut ihmiset saavat todella paljon viestiä ja postia montaa eri kautta. Näin saattaa olla Räsäsen kohdallakin - hänellä saattaa olla iso läjä postia odottamassa tälläkin hetkellä. Tällaisista syistä yleensä ihmisiltä jää vastaamatta tai vastaus voi viivästyä todella paljon.

Esim. Tapani Suonto saa jotain 100 sähköpostiviestiä päivässä omien sanojensa mukaan.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Sopiva ehdokas - ehdolle eduskuntaan 2019

ViestiKirjoittaja Jukka » 31. Maalis 2019 02:07

Juha kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Kunpa Päivi Räsänen vastaisi jo nyt minun kysymyksiin. Ihmettelen vielä, miksi Päivi ei viitsinyt vastata.


Monet tunnetut ihmiset saavat todella paljon viestiä ja postia montaa eri kautta. Näin saattaa olla Räsäsen kohdallakin - hänellä saattaa olla iso läjä postia odottamassa tälläkin hetkellä. Tällaisista syistä yleensä ihmisiltä jää vastaamatta tai vastaus voi viivästyä todella paljon.

Esim. Tapani Suonto saa jotain 100 sähköpostiviestiä päivässä omien sanojensa mukaan.

Jep, olen Juhan kanssa samaa mieltä. Kysymys ei varmaankaan ole Päivi Räsäsen haluttomuudesta vastata äänestäjien kysymyksiin -varsinkaan vaalien kynnyksellä- vaan yksinkertaisesti ajan puutteesta.
Jukka
 

Re: Sopiva ehdokas - ehdolle eduskuntaan 2019

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Maalis 2019 22:06

*
Ok, muuten tänään lähetin hänelle kaverikutsun, kun ajattelin, että varmaan tällä tavalla saisin nopeammin hänet kiinni ohittamalla muita. :pc: ;) Toivottavasti hän vastaa siihen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sopiva ehdokas - ehdolle eduskuntaan 2019

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Huhti 2019 23:34

*
Juhana Lähdesmäki on KD:n Vaasan vaalipiirissä 124.
https://pohjanmaalta.com/juhanalahdesmaki/
https://vaalit.kd.fi/2019/nayta/7733/
https://www.juhanalahdesmaki.com
"Suomi, johon voit luottaa"
Tiedän Juhanan. Hän on uudestisyntynyt uskova ja raitishenkinen Jumalan Sanassa.

Susanna Koivula on KD:n Uusimaan vaalipiirissä 375.
https://vaalit.kd.fi/2019/nayta/7471/
https://vaalikone.yle.fi/eduskuntavaali2019/2/ehdokkaat/1079
https://susannakoivula.squarespace.com

Susanna Koivula kirjoitti:Olen KD:n ehdokkaana Uudellamaalla,375
Koeteltu konservatiivi, Aito avioliitto -työn karaisema.
Tyttöjen ja poikien kasvurauhan sekä sanan- ja uskonnonvapauden puolesta.
PS.Muistetaan vaaleja rukouksen.


Minulla olisi kysyttävää. Mietin ihmetellen, miksi vaalipiirit on monta, mutta yhden pääministerin valitaan eduskuntaan,
miten äänet voi ratkaista, kun on monta vaalipiiriä?
Olen vähän pihalla siitä asiasta. :roll:

https://valtioneuvosto.fi/tietoa/nimittaminen-ja-jarjestaytyminen
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sopiva ehdokas - ehdolle eduskuntaan 2019

ViestiKirjoittaja tanu » 08. Huhti 2019 12:27

vaisuliini kirjoitti:*

Minulla olisi kysyttävää. Mietin ihmetellen, miksi vaalipiirit on monta, mutta yhden pääministerin valitaan eduskuntaan,
miten äänet voi ratkaista, kun on monta vaalipiiriä?
Olen vähän pihalla siitä asiasta. :roll:

https://valtioneuvosto.fi/tietoa/nimittaminen-ja-jarjestaytyminen



Suomessa on perinteisesti aina vaalien suurimman (hallitus-)puolueen edustaja valittu pääministeriksi. En tiedä onko lain mukaan näin pakko olla, mutta
näin on aina toimittu. Siksi meillä esimerkiksi on ollut kokoomuksen pm kaksien viime vaalien jälkeen.

Oma veikkaukseni näiden vaalien tuloksesta on seuraava:

Neljä suurinta puoluetta tulee olemaan sdp, perussuomalaiset ja kokoomus sekä joko vihreät tai vasemmistoliitto.
Persut saattaa nousta jopa suurimmaksi puolueeksi, mutta koska kukaan ei suostu samaan hallitukseen heidän kanssaan,
on seuraava pääministeri sdp:n Antti Rinne. Suomessa annetaan vaikuttaa tarkoituksella vain yksi ns. vaihtoehtopuolue.
Toista ei voi nostaa liian suureksi, jotta vaihtoehtopuolueet pysyvät aina hallituksen ulkopuolella.

Ja sama meno jatkuu. Eli rajat pysyy auki ja muslimeja tulee Suomeen aina vaan lisää ja lisää. Vanhusten ja köyhien ja töissäkäyvien
etuja huononnetaan. Päihteiden saantia helpotetaan ja perversiot lisääntyvät.
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 10. Huhti 2019 16:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa