*
Jukka, kiitos, että kommentoit. Kiva nähdä sinua jälleen.
Niin totta, se on huolestuttavaa. Ja myös siitä, että naisten joukossa puhuttiin henkivalloista. Hvyänen aika.
1Tim. 4:1Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja seuraavat eksyttäviä henkiä ja riivaajien oppeja RK
----------------------
No minulla olisi vielä kysyttävää. Toissailtana aloin miettiä pohtien ja päätin tutkia uudelleen siitä juttua. Tein myös muistiinpanon tutkiessani Raamattua. No laitan kans tänne tämän muistiinpanon. Korjaa minua, jos ymmärrän jossain kohdassa väärin. Kiitos.
Jumalaapelkääviksi tunnustautuvat naiset:1Tim. 2:9 ja että naiset ovat säädyllisessä asussa ja kaunistavat itseään vaatimattomasti ja siveästi, eivät tukkalaitteilla , kullalla, helmillä eivätkä kalliilla vaatteilla
10 vaan hyvillä teoilla, niin kuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi.
11 Naisen tulee oppia hiljaisuudessa, kaikessa
alistuvana.
12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän vallitsee miestä, vaan hänen tulee elää hiljaisuudessa.
13 Luotiinhan Aadam ensin ja sitten Eeva,
14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen joutui petetyksi ja lankesi rikkomukseen.
15 Lasten synnyttäjänä hän kuitenkin pelastuu, jos hän pysyy uskossa, rakkaudessa ja pyhityksessä eläen siveästi. RK
Sain eilen tietää, että tuo sana alistuvaisuus aiheuttaa negatiivisen väärintulkinnan, ikäänkuin se olisi alistaminen, vaikka se sana 'alistuvaisuus' ei tarkoita sitä alistamista. Se tarkoittaa; terve nöyrä, kuuntelevainen mieli ja asenne.
Mietin samoin siitä, että Paavali kirjoitti kirjeessä vaimoille; puhtaana ja pelossa vaeltaminen sanoitta - raamatullisen alamaisuuden mukaan voittaa aviomiehen, joka ei ole kuuliainen Jumalan Sanalle [1Piet. 3:1].
1Piet. 3:1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaisia omalle miehellenne, niin että nekin miehet, jotka eivät tottele sanaa, ilman sanojakin voitettaisiin vaimojen vaelluksen kautta,
2 kun he näkevät teidän puhtaan vaelluksenne jumalanpelossa.
3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, tukkalaitteilla ja kultakoruilla koristautumista tai hienoihin vaatteisiin pukeutumista,
4 vaan olkoon se katoamaton, salassa oleva sydämen ihminen, hengeltään lempeä ja hiljainen. Tämä on Jumalan silmissä kallisarvoista.
5 Näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat
alamaisia omalle miehelleen,
6 niin kuin Saarakin oli kuuliainen Abrahamille ja kutsui häntä herraksi. Teistä on tullut hänen lapsiaan, kun teette hyvää ettekä anna minkään pelottaa itseänne. RK
Mitä alistuvaisuuteen kaikin puolin hiljaisuudessa tulee; siten siinä sanotaan vielä, että Jumalan silmissä kallisarvoinen se sydämen ihminen, hengeltään lempeä ja hiljainen katoamattomuudessa. Se kaunisti muinoin pyhiä vaimoja, jotka panivat toivonsa Jumalaan. Niin kai siitä naisen alistuvaisuus tulee (?) [1Piet. 3:4-5].
1Piet. 3:4 vaan olkoon se katoamaton, salassa oleva sydämen ihminen, hengeltään lempeä ja hiljainen. Tämä on Jumalan silmissä kallisarvoista.
5 Näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat alamaisia omalle miehelleen, RK
Eli alistuvaisuus on positiivinen asia, koska Jumalan silmissä kallisarvoinen sydämen ihminen, hengeltään lempeä ja hiljainen katoamattomuudessa, se kaunistaa ulospäin itseään ja se saa panemaan Herraan toivonsa. Ilman alistuvaisuutta panee varmaan itseen toivonsa, eikä Jumalaan ja sydän on paisunut lihan mukaan.
Esimerkiksi nainen, joka on asettunut itsen kanssa seurakunnan yläpuolelle ollakseen hengellinen johtaja, on paisunut. Se ei ymmärrä, mitä on johtajuus. Se olkoon pieni palvelija. Juuri sitä Raamattu tarkoittaa. Täällä varmaan tiedetään kaikella ymmärryksellä oikeintulkitun ja raamatullisen alamaisuuden, jonka PP toi esille, joten minun ei tarvitse nostaa se esille.
Sanassa sanotaan, että olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset [Ef. 5:24]. Mutta samassa luvussa mainitaan myös, että Aadamia ei ole petetty, vaan Eevaa, joka joutui rikkomukseen. Minä mietin, että kaikessako? Siten huomasin, että samassa luvussa mainitaan rikkomuksen. Niin ymmärsin, että rikkomuksen välttämiseksi alamaisuuden alaisena vaimo pelastuu, sanoo Raamattu [jae 15].
Kun siinä jakeessa sanotaan, että vaimo pelastuu lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä. Niin minä käsitän näin, että se voi tarkoittaa rikkomuksen välttämistä.
Ef. 5:24 Niin kuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehelleen kaikessa alamaisia.
1Tim. 2:14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen joutui petetyksi ja lankesi
rikkomukseen.
15 Lasten synnyttäjänä hän kuitenkin pelastuu, jos hän pysyy uskossa, rakkaudessa ja pyhityksessä eläen siveästi. RK
Kun naisenemmistö nousi ja otti miehille kuuluvat johtotehtävät itselleen seurakunnassa. Näen siinä Jumalan suurta viisautta, kuinka Hän on kaikessa suuressa viisaudessa asettanut ne järjestykset seurakuntaa varten ja samoin ne kaitsijan virat miehille, niin se suuri salaisuus toteutuu. Että Jumalan rakkaus ja huolenpito pääsee toimimaan miespuolisten kaitsijoiden kautta, niin seurakunta Kristuksessa tulee olla rakastettava ja huolen pidettävä.
Naisten, jotka ovat miehille kuuluvissa kaitsijan viroissa, tulisi luopua niistä ja antaa ne miehille, niin seurakunta ei eläisi valerakkaudessa, eikä olisi enää rikkomuksen alaisena. Käsittääkseni se johtaa "rikkomukseen", jos nainen ottaa johtotehtävät itselleen seurakunnassa. Jumala ei ole sellaista järjestystä asettanut seurakuntaa varten. Raamatusta ei ole löytynyt sellainen kohta tueksi ja puolustettavaksi sille väärälle opetukselle.
Että niiden Jumalan asettamien järjestyksien kautta, jotka kuuluu miehille, seurakunta saa olla suorassa yhteydessä Jumalan kanssa ja seurakunta saa olla rakastettava ja huolen pidettävä. Jumala ei ole epäjärjestyksen Herra, vaan järjestyksen Herra, niin hyvä ja terve järjestys toteutuu Jumalan asetuksen kautta seurakunnassa. Rakkaus ja huolenpito tulee todeksi käytännössä seurakunnan keskellä.
Kaitsijat, jotka ovat miehiä, johtavat seurakuntaa epäitsekkäästi, mutta naiset, jotka ottivat vallan itselleen johtaa seurakuntaa, ovat itsekkäitä, koska ne eivät nöyrry Sanan eteen, mitä siinä sanotaan kaitsijan virasta. Näen, että naiset, jotka ovat seurakunnan johdolla, ovat itsekkäitä ja elävät valerakkaudessa. Koska ne eivät rakasta Herran asetusta kaitsijan virasta.
Myös Raamattu puhuu alamaisuudesta, jos vaimo ei ole alamainen omalle miehelle, niin Jumalan Sana tulee pilkatuksi [Tiit. 2:5].
Tiit. 2:5 olemaan siveitä ja puhtaita, hoitamaan hyvin kotinsa, olemaan hyviä ja omalle miehelleen alamaisia, ettei Jumalan sana tulisi pilkatuksi. RK
Jos halutaan olla rakastettu ja huolenpidetty, on annettava kaitsijan virka miehille, niin Jumalan rakkaus ja huolenpito tulee todeksi käytännössä seurakunnan keskellä. Kaitsijan virka on Herran kutsumus ja asetus. Raamattu puhuu suuresta salaisuudesta ja ennen sitä jaetta mies ja nainen tulee yhdeksi lihaksi ja suuren salaisuuden jälkeinen jae puhuu aviollisesta kunnioituksesta ja rakkaudesta.
Sama asia pätee seurakuntaan, jossa kunnioitus ja rakkaus Jumalan asetuksen mukaan tulee käytäntöön. Raamatullisen alamaisuuden mukaan vaimo on rakastettava ja huolen pidettävä kotonaan, sama asia pätee siihen, että seurakunnassa nainen on rakastettava ja huolen pidettävä Jumalan asetuksen mukaan, joka on oikea järjestys, jonka kautta Jumalan rakkaus ja huolenpito toteutuu.
Ef. 5:31 Sen tähden mies luopukoon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.
32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
33 Mutta myös jokainen teistä rakastakoon vaimoaan niin kuin itseään, ja vaimon tulee kunnioittaa miestään. RK
Ainoastaan raamatullisen alamaisuuden kautta asetetaan eteensä seurakunta kirkastettuna, pyhänä ja nuhteettomana ilman tahraa, ryppyä ja mitään muuta sellaista. Itsekkäät naiset eivät tiedä tämän jutun.
Ef. 5:22 Vaimot, olkaa omalle miehellenne alamaisia niin kuin Herralle,
23 sillä mies on vaimon pää, niin kuin myös Kristus on seurakunnan pää, oman ruumiinsa, seurakunnan, vapahtaja.
24 Niin kuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehelleen kaikessa alamaisia.
25 Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen puolesta,
26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen vedellä pesten, sanan kautta,
27 ja asettaisi eteensä kirkastetun seurakunnan, vailla tahraa, ryppyä tai muuta sellaista, pyhän ja nuhteettoman.
28 Samoin jokaisen miehen tulee rakastaa omaa vaimoaan niin kuin omaa ruumistaan. Joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään.
29 Eihän kukaan ole koskaan vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä niin kuin Kristuskin seurakuntaa,
30 sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.
31 Sen tähden mies luopukoon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.
32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
33 Mutta myös jokainen teistä rakastakoon vaimoaan niin kuin itseään, ja vaimon tulee kunnioittaa miestään. RK
Elämän armon perilliset tyttäret [1Piet. 3:7]:
Naisten osa on hyvä olla Jeesuksen jalkojen juuressa ja antautua, niin että heistä pidetään hyvää huolta ja heitä rakastetaan palvellen seurakunnassa. Heidän on hyvä olla alamaisia seurakunnassa. Eli raamatullinen alamaisuus oikeassa Sanan valossa on olla Jeesuksen jalkojen juuressa ja tulla itseään palveltavaksi ja rakastettavaksi.
Siksi sen takia Jeesus ei tullut maailmaan palveltavaksi, vaan palvelemaan. Martta touhusi monin tavoin ja meni Jeesuksen luo ja sanoi; 'Herra, etkö lainkaan välitä siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan vieraita?'
Jeesus vastasi: 'Martta, Martta, sinä huolehdit ja hätäilet monista asioista, mutta vain yksi ainoa on tarpeellinen. Maria on valinnut hyvän osan, eikä sitä oteta häneltä pois' [Luuk. 10:40-42].
Luuk. 10:42 Vaan yksi on tarpeellinen: Maria on hyvän osan valinnut, joka ei häneltä pidä otettaman pois. Biblia
Niin minä ymmärsin raamatullista alamaisuutta ja että alamaisina naisten hyvän osan on tulla palveltaviksi ja rakastettaviksi seurakunnassa. Juuri se on Jumalan asettaman pääroolin tarkoitus - oikeassa Sanan valossa.
-Se on minun paikkani Jeesuksen jalkojen juuressa. Amen.- Minua jäi mietityttämään se juttu, jonka mukaan jos raamatullinen alamaisuus [joka on oikeintulkattu alamaisuus kaikella ymmärryksellä] ei toteudu, niin Jumalan Sana joutuu pilkatuksi.
Tiit. 2:3 Vanhojen naisten tulee samoin olla käytökseltään niin kuin pyhien sopii. He eivät saa olla panettelijoita eivätkä paljon viinin orjia vaan sellaisia, jotka neuvovat hyvään.
4 Näin he voivat ohjata nuoria vaimoja rakastamaan miestään ja lapsiaan,
5 olemaan siveitä ja puhtaita, hoitamaan hyvin kotinsa, olemaan hyviä ja omalle miehelleen alamaisia, ettei Jumalan sana tulisi pilkatuksi.
Ne naiset, jotka asettivat itseään seurakuntaan ottamalla opettajan paikan itselleen. Siis siinä tapauksessa Jumalan Sana joutuu pilkatuksi? Sanan pilkatuksi tuleminen johtuu siitä, että Sanassa sanotaan raamatullisesta ja oikeintulkitusta alamaisuudesta kaikella ymmärryksellä, niin havaitaan "sotivan" siitä alamaisuuden opetusta vastaan? Ymmärränkö oikein?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.