Tänään on 19. Loka 2018 12:12

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 248/252 [ 2518 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Juttutupa
ViestiLähetetty: 12. Helmi 2018 22:34 

*
Siinä ystävänpäiväkortissa on Helsingin leima. En juuri keksinyt kuka se helsinkiläinen mahtaa olla. Moni kamu asuu siellä. Joku heistä varmaan kiusaa minua.

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 13. Helmi 2018 13:31 

'
Hei, mieheni otti yhteys Lahdessa asuvaan mieheen ja kysyi, lähettikö hän ystävänpäiväkortin. Tämä mies myönsi lähettäneensä. Tunnen hänet. Hänen on tapana kiusata leikistä. :) Asia on nyt kunnossa.

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16. Helmi 2018 12:41 

*
Ai niin siitä ystävänpäivästä vielä. Sain taas toisen ystävänpäiväkortin, jossa lukee; 'Siunaten salainen ystävä'. Käsialan minä tunnistin, että se on joku nainen, kun on kaunis käsiala. Niin haluaisin kysyä teiltä, mitä mieltä olette siitä jutusta, että esimerkiksi te välitätte niin paljon tietystä henkilöstä, lähetättekö hänelle ystävänpäiväkortin? Uskallatteko laittaa oman nimen vai kirjoitatte, että 'salainen ystävä'?

;gladly:

Muuten minä tiedän, keneltä tämä kortti tuli. Whatsapilla otin yhteys ja otin selvää, tuliko se kortti häneltä. Hän sen tunnusti.

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16. Helmi 2018 13:09 

*
Haluaisin kirjoittaa nyt siitä jutusta. Minä huomasin, että on niitä uskovia minun lisäksi, joilla on lukihäiriö, keskittymishäiriö ja lukemisvaikeuksia. He usein jättävät lukematta, mutta ne uskovat, joilla ei ole yhtään vaikeuksia lukemaan, eivät tajua ja kirjoittavat aina raskasteksistä aihetta jättämättä ollenkaan tyhjää väliriviä lukemisen helpottamiseksi.

Ja lisäksi he kirjoittavat aina vaikeatajuista aihetta, niin se tuntuu "labyrintiltä" ja se saa keskittymisen lukkiutumaan, niin keskittyminen pysähtyy. Mutta minä huomasin, että heidänlaiset uskovat eivät milloinkaan tajua, että on niitä [meikäläisiä] uskovia, joilla on lukihäiriö, keksittymishäiriö ja lukemisvaikeuksia ja heitä on paljon. Minä myös huomasin, että lukihäiriöisten uskovien uskonkasvu on pysähtynyt.

On siunauksellista lukea hengellisiä aiheita, jotka ovat aika selkolukuista ja niiden kautta usko ojentautuu kohti Kristusta, mutta selkolukuiset hengelliset aiheet ovat vähissä. Enemmän on raskastekstisiä aiheita, joita ei voi lukea mitään. Selkolukuisissa aiheissa on joko joka kolmannes tai neljännes tai viidennes tyhjä välirivi tekstien välissä, niin se helpottaa lukemista. Hyvä, että lukihäiriöisiä ihmisiä huomioidaan käyttämällä sitä tyhjää väliriviä.

Muuten minä aina vedän hiirellä tummentavaksi, jonka avulla pystyn lukemaan. Samoin kopsaan kaikki tekstit ja siirrän tyhjään postaukseen ja laitan tyhjät välirivit, se helpottaa lukemista. Niin haluaisin kysyä, onko täältä foorumista ketään, jolla olisi sama ongelma, siis lukihäiriö ja keskittymishäiriö? Shabbat shalom jokaiselle!

:pc:

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16. Helmi 2018 14:14 

Varmaan vähän vaihtelee minkälaiset tekstit kukakin kokee helppolukuisiksi. Kappaleväli kyllä usein helpottaa lukemista.

Minun on vaikea lukea netissä mitään pitkiä kirjoituksia.

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16. Helmi 2018 15:09 

ViestiLähetetty: 17. Helmi 2018 00:35 

PetriFB kirjoitti:

Piristävä pätkä. Herätti minussa muistoja, sillä minullakin on ollut saksanpaimenkoiria, mutta yksikään ei tuollainen susihukkanen. Uljas otus tottavie.

:bible: Kukaan ei synnillä elämäänsä vahvista (Hes. 7:13b)
Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 17. Helmi 2018 16:07 

Jo Augustinuksen aikaan sanonta "solvitur ambulando", oli tuttu. Se tarkoittaa jotakuinkin, että selviää kävellessä. Näitä asioita on paljon mihin voi saada selvyyden, kun lähtee vaikka tunnin kävelylle. Kannattaa kokeilla aina kun ajatukset jäävät jumiin :thumb:

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 17. Helmi 2018 21:01 

Olin vaimon ja Rafu koiran kanssa hiihtämässä tänään ja haavan oksalla istui lapinpöllö, joka tuijotti ja tapitti meitä katseellaan minutti kaupalla. En ole koskaan aikaisemmin nähnyt luonnossa lapinpöllöä, en ainakaan näin selvästi. Seisoin puun alla videokameralla kuvaamassa metrin päästä puusta missä pöllö istui. Siinä se istua jökötti. Oli todella komea ja kaunis lintu:
http://www.kotipetripaavola.com/lapinpollo.html

ViestiLähetetty: 19. Helmi 2018 02:11 

Tällainen otus esti minua myöhään illalla pääsemästä suihkuun.

Image

Tämä on naapurin Korppu-niminen kissa, jolle on tullut tavaksi poiketa luonani.

Se on aika sisukas ja periksi antamaton. Ehkä annan sille uuden nimen.

Sopisikohan Ilta-Sumu :lol:

:bible: Kukaan ei synnillä elämäänsä vahvista (Hes. 7:13b)
Poissa
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 248/252 [ 2518 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]